پنج‌شنبه 19 مهر 1403

زمینه آزادی 500 زندانی جرائم غیرعمد در رفسنجان فراهم شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
زمینه آزادی 500 زندانی جرائم غیرعمد در رفسنجان فراهم شد

کرمان - ایرنا - امام جمعه رفسنجان گفت: تا اربعین امسال با کمک موکب ها 500 زندانی جرائم غیرعمد در این شهرستان آزاد و به آغوش خانواده هایشان باز می‌گردند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام اصغر عسکری شامگاه جمعه در آئین کلنگ زنی حسینیه و کانون فرهنگی موکب خاتم الانبیاء رفسنجان افزود: موکب خاتم الانبیای رفسنجان توانمند و منشا خدمات ارزشمندی در کشور عراق و ایران بوده و هست، کرونا که پیش آمد کار و فعالیت کردند.

وی اضافه کرد: قبل از شیوع کرونا هم در عراق با اطعام زائران امام حسین (ع) در این ایام ارادت خود را به امام حسین نشان می دادند. عسکری افزود: امسال پیش بینی می شود راهپیمایی روز اربعین را به دلیل کرونا نداشته باشیم گرچه مردم در راه امام حسین (ع) سر و جان می دهند اما حفظ جان و سلامتی هم مهم است و این عشق و علاقه مردم به نحوی باید کنترل شود و با اقداماتی که انجام می شود نباید سلامتی تهدید نشود. وی ادامه داد: این عشق به امام حسین (ع) را می توان در جلوه های دیگری انجام داد؛ امسال موکب ها کارهای خود را در سه جهت ساماندهی کنند آزادسازی زندانیان غیرعمد، اطعام در قالب اهدا بسته های معیشتی و کمک به ستاد عتبات عالیات. حجت الاسلام عسکری بیان کرد: فضیلت دارد عضو خانواده ای که از زندان آزاد شود در ذهنش این معنا زنده است که به احترام امام حسین (ع) آزاد شده است و این فرد علاقه اش به امام حسین بیشتر می شود. مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان هم در این آئین گفت: مردم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در هیات های مذهبی نشان دادند که ولایت را خوب فهمیدند و خارج از آن حرکت نمی کنند. حجت الاسلام غلامحسین حقانی بیان کرد: از اهدا و هر امر خیری که برای امام حسین (ع) صورت بگیرد باید درس بگیریم؛ وقتی این اهدا ها انجام می گیرد انسان را به فکر فرو می برد و عظمت آن کار را می بیند که چگونه شخص خیر به امام ارادت خود را نشان می دهد. مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان تصریح کرد: مجالس عزاداری امام حسین (ع) را امسال شاید نتوان پرشور مانند سال های قبل برگزار کرد اما وقتی رهبر انقلاب اسلامی می فرمایند عزاداری ها با رعایت پروتکل های بهداشتی برپا شود هیات ها و عزاداران امام حسینی امر رهبری را اطاعت کردند که بگویند مطیع رهبری هستیم و زمانی که حرفی می زند مطیع هستیم لذا وقتی نگاه می کنیم می بینیم وزارت بهداشت اعلام می کند بیش از 90 درصد مراسم های عزاداری با شیوه نامه بهداشتی برگزار می شود که نشان دهنده این است مردمی که ادعای امام حسین (ع) را دارند ولایت را خوب فهمیدند و خارج از ولایت حرکت نمی کنند. وی به نیت آزادسازی زندانیان در رفسنجان هم اشاره و خاطرنشان کرد: برخی با انجام بزهی گرفتار زندان شدند که این کارهای خیر برخی از خانواده ها را نجات می دهد و در کاهش آسیب های اجتماعی موثر است.

*س_برچسب‌ها_س*