یک‌شنبه 15 مهر 1403

زنجان به عنوان سردترین مرکز استان کشور ثبت شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
زنجان به عنوان سردترین مرکز استان کشور ثبت شد

زنجان - ایرنا - سرپرست اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: زنجان با دمای هوای صفر درجه سانتیگراد، به عنوان سردترین مرکز استان کشور طی 24 ساعت گذشته به ثبت رسید.

رضا رحمن نیا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی این مدت کمترین دمای رخ داده در ایستگاه سجاس 2- درجه سانتیگراد به ثبت رسیده است. وی یادآورشد: برودت هوا از شب گذشته ادامه داشته است و دمای کمینه امروز نیز پایین خواهد بود و از بعدازظهر شنبه هوا به تدریج گرمتر خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان اظهارداشت: سامانه بارشی حاکم، از استان زنجان خارج شده است و طی هفته جاری برای استان بارندگی پیش بینی نمی شود و از روز دوشنبه نیز میزان افزیش دمای هوای در زنجان محسوس خواهد بود.

رحمن نیا تصریح کرد: دمای فعلی شهر زنجان هفت درجه سانتیگراد بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه سانتیگراد افزایش پیدا کرده است.

استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود. ر

*س_برچسب‌ها_س*