شنبه 14 مهر 1403

زنجان در مرحله اول تزریق واکسن کرونا پوشش قوی داشته است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
زنجان در مرحله اول تزریق واکسن کرونا پوشش قوی داشته است

زنجان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: تاکنون 100درصد واکسن‌های کرونای دریافتی استان در مرحله اول به گروه‌های هدف تزریق شده و زنجان بر مبنای سهمیه اختصاص یافته و متناسب با افراد تحت پوشش قوی عمل کرده است.

دکتر پرویز قزلباش شامگاه چهارشنبه در اولین روز از هفته سلامت و در نشست خبری آنلاین با خبرنگاران استان با اشاره به رتبه بندی استان ها در خصوص تزریق واکسن کرونا افزود: در این خصوص بر اساس تعداد واکسن های تزریق شده رتبه بندی اعلام شده است.

وی اضافه کرد: سهمیه واکسن هر استان طبق برنامه ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بر مبنای شمار پرسنل بهداشت و درمان هر دانشگاه، تعداد بیماران صعب العلاج و جانبازان و... اختصاص می یابد که تا کنون بیش از پنج هزار واکسن در اختیار استان قرار داده و به گروه‌های هدف تزریق شده است.

این مسوول تاکید کرد: استان زنجان بر مبنای سهمیه واکسن کرونای اختصاص یافته عملکرد خوبی داشته و متناسب با افراد تحت پوشش در مرحله اول بطور کامل به سرانجام رسانده و مرحله دوم هم شروع شده است. قزلباش همچنین ظرفیت تخت های بیمارستانی موجود در استان را 2 هزارو 300 تخت عنوان کرد و افزود: در این زمینه 850 تخت به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته است که در شرایط بحرانی تر تعداد تخت های اختصاص یافته به این حوزه به یک‌هزارو 200 تا یک‌هزار و 400 تخت خواهد رسید.

وی همچنین تصمیمات ستاد استانی کرونا را پیرو تصمیمات ستاد ملی کرونا بیان و خاطرنشان کرد: همه تصمیمات کارشناسی شده بوده و در هر استان بر مبنای شرایطی که دارد محدودیت ها و شرایط خاص اعمال می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ادامه داد: با توجه به اینکه مدتی از اعمال محدودیت‌ها در این استان سپری می شود، تاثیر آن هنوز مشاهده نشده و شمار بیماران بستری و سرپایی رو به افزایش است که در این راستا پیشنهاد تمدید محدودیت‌های جدید و جدی‌تر داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: محدودیت‌های موجود اثر بخشی زیادی در کاهش آمار بیماران کرونایی مورد نظر و یا کنترل بیماری نداشته و ممکن است انتقال بیماری را تا حدودی با تاخیر مواجه کند.

*س_برچسب‌ها_س*