شنبه 8 اردیبهشت 1403

زیرساخت‌های تئاتر خیابانی در یزد تقویت می‌شود

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
زیرساخت‌های تئاتر خیابانی در یزد تقویت می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی تئاتر خیابانی در این استان گفت: زیرساخت‌های تئاتر خیابانی تقویت می‌شوند.

- اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، احسان عابدی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به برگزاری بخش خیابانی هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت اظهار داشت: یکی از سیاست‌های اصلی ما تعدد رویدادهای فرهنگی و هنری در سطح استان است تا به نحوی به ایجاد فضای نشاط اجتماعی کمک کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه از جمله این رویدادها جشنواره تئاتر مقاومت است گفت: افتتاحیه این برنامه در میدان امیرچقماق و در جوار گلزار شهدای گمنام این میدان برگزار و خوشبختانه با استقبال نسبی مردم همراه بود. امروز و فردا هم اجراها ادامه دارد و در روز اختتامیه برگزیدگان معرفی خواهند شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه زیرساخت‌های تئاتر خیابانی در یزد باید تقویت شود تصریح کرد: اگر بخواهیم کار استانداردی در حوزه تئاتر خیابانی صورت گیرد لازم است زیرساخت‌های مناسبی برای آن در نظر گرفته شود و از طرف دیگر محل عبور شهروندان هم باشد.

جشنواره تئاتر خراسان رضوی از تولیدکنندگان فیلم حمایت کند داوران همایش ملی تئاتر نوجوان معرفی شدند راه یابی اثر برگزیده‌ای از جشنواره تئاتر تهران به جشنواره ملی تئاتر ایثار

عابدی گفت: این موضوع در نشست با رئیس شورای اسلامی شهر یزد و مدیرعامل سازمان فرهنگی و اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد مورد توافق قرار گرفت که زیرساخت‌های این بخش را تقویت کنند. دوران کرونا منجر به بیکاری هنرمندان در عرصه‌های مختلف به خصوص تئاتر شد و کمتر از یک سال است که این هنرمندان شروع به کار کرده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد افزود: یکی از ویژگی‌های این جشنواره دوره‌های آموزشی ویژه هنرمندان است که صبح‌ها با حضور اساتید عرصه تئاتر کشور برگزار می‌شود تا بتوانیم سطح کمی و کیفی تئاتر خیابانی در یزد را بالا ببریم.

عابدی عنوان کرد: هنرمندان در یزد نیازمند حمایت مالی و معنوی بیشتری هستند تا بتوانند بهتر و بیشتر در این عرصه ورود پیدا کرده و با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته، جان دوباره‌ای به این عرصه ببخشیم.