یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

ساترا مسئول ابعاد مختلف استریمرهاست

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، محمدامین حاجی‌هاشمی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به وضعیت استریمرها به هنگام استریم بازی در پلتفرم‌ها گفت: در خصوص پلتفرم‌هایی که استریم دارند، سازمان ساترا مسئول پیگیری این مسأله است و معمولاً یک سری قوانینی را به پلتفرم‌ها ابلاغ می‌کنند که استریمرها باید رعایت کنند.

وی افزود: ما با ساترا همکاری مشترکی داریم و این همکاری در خصوص معرفی بازی‌هایی است که مجوز رده بندی دارند. در خصوص نوع پوشش، تصویر و محتوایی که غیر از بازی است، ساترا باید وارد میدان شود. حتی کلامی که در استریم ها رد و بدل می‌شود یا صحبت‌هایی که شاهدش هستیم و تصاویری که دیده می‌شود، خود ساترا باید بر اساس قوانینی دارد، به استریمرها ابلاغ کند.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در خصوص محصولات و بازی‌هایی که در آنجا ارائه می‌شود، به ساترا مشورت می‌دهند تا این مشورت‌ها و پیشنهادات را اعمال کنند. بنابراین اعمال نظر ما روی محصولات و بازی‌ها است، نه نوع محتوا و مکالماتی که در استریم ها شاهد هستیم.

حاجی‌هاشمی گفت: پلتفرم‌های مختلفی توسعه یافته و تعدادشان زیاد شده است، ما با ساترا در تماس و تعامل هستیم تا شاهد مرتفع شدن این مشکلات در استریم ها باشیم.