سه‌شنبه 17 مهر 1403

ساخت ورزشگاهی در جنوب شیراز، معطل مجوز مراجع ذیربط مانده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ساخت ورزشگاهی در جنوب شیراز، معطل مجوز مراجع ذیربط مانده است

شیراز - ایرنا - مالک باشگاه ایمان سبزشیراز در نظردارد درجنوب شهرشیراز و در منطقه‌ای محروم و کم برخوردار ورزشگاه 10 هزار نفری احداث کند اما برای تحقق این امر مهم همچنان گرفتار پیچ و خم‌های اداری و مجوز مراجع ذیربط معطل مانده است.

به گزارش خبرنگارایرنا، شیرازسالهاست از داشتن چندین ورزشگاه خوب و با داشتن چمن مناسب و استاندارد محروم است و با انتقادهای زیادی هم ازسوی تیم ها مواجه بوده است.

حال اینکه بخش خصوصی پیش قدم شده و براساس اصل 44 قانون اساسی می خواهد درجنوبی ترین منطقه شیراز که امکان آسیب های اجتماعی وجود دارد، ورزشگاه بسازد نباید سرمایه گذار را دلسرد کرد تا عطای کار را به لقایش بخشد.

حمایت استانداربرای مجوزساخت ورزشگاه

سرمایه گذارباشگاه ایمان سبزشیراز، جمعه در مصاحبه با خبرنگارایرنا ازمسئولان استان به ویژه استاندارخواست حال اینکه زمین این ورزشگاه که چهارهکتار مساحت دارد و زمین فوتبال آن زیر کشت رفته است مراجع ذیربط مجوز ساخت این ورزشگاه را صادر کنند زیرا با ساخت ورزشگاه فضای سبزآن هم حفظ می شود.

بیژن غلامی ادامه داد: این باشگاه پنج سال است فعالیت خود از زمین خاکی منطقه مهدی آباد (کتس بس) با راه اندازی جام محلات آغاز کرد و هم اینک این باشگاه با یک ساختار کاملا حرفه ای به ویژه در پایه های فوتبال در کشور فعالیت دارد.

وی اضافه کرد: کاری که تیم های بزرگ و مطرح کشور در ساختار سازی پایه ها انجام نمی دهند و همیشه چشمشان به دنبال بازیکنان تیم های دیگر بوده است ما نیز دورخیز بلندی برای حضوردر لیگ های مختلف کشور برداشته ایم.

از زمین خاکی تا حضور در لیگ برترکشور

او افزود: هم اینک تیم های نونهالان، نوجوانان و جوانان این باشگاه در لیگ برتر کشور، تیم امید در دسته یک و تیم بزرگسالان هم در دسته دوم شرکت دارندو بر این باوریم که می توانیم در آینده نزدیگ تیم بزرگسالان را که زیر نظر غلام پیروانی و چند مربی با سابقه شیراز تمرین می کند به لیگ برتر صعود کند تا شیراز به مانند چندین سال پیش صاحب 2 تیم در سطح اول فوتبال کشور شود.

سرمایه گذاری بر روی محله های کم برخوردار 

غلامی با بیان اینکه سیاست این باشگاه سرمایه گذاری بر روی محله های کم برخوردار است گفت: بیشترین استعدادها در محلات ضعیف یافت می شود برای همین هم همه ساله جام محلات را با شرکت 34 منطقه برگزار می کنیم تا استعدادها بیشتر کشف شوند.

مالک این باشگاه اشاره کرد: برگزاری مسابقات محلات بهترین روش است تا بتوانیم با کشف بهترین ها زمینه حضور در فوتبال حرفه ای را فراهم کنیم و باور داریم استعداد های ورزشی در مناطق محروم و کم بر خوردار وجود دارند.

باشگاه متعلق به اقشار کم درآمد دارد

غلامی بیان داشت: این باشگاه متعلق به تمام مردم فارس به ویژه اقشار کم درآمد است و هر کس شایستگی دارد به عضویت باشگاه در می آید و برخلاف برخی باشگاه ها هزینه ورود نمی گیریم و حتی به بازیکنان هم حقوق و هم کفش و لباس می دهیم.

وی با اظهار اینکه برای شهرستانی ها نیزخوابگاه وغذا تهیه کرده ایم که این امر برای نخستین باراست که در شیراز اتفاق می افتد، افزود: اگر قرار است در آمدزایی شود باید ازراه اصولی و قانونی صورت گیرد نه اینکه از بازیکنان پول بگیریم و آن هم بازیکنانی که در منطقه محروم زندگی می کنند.

فوتبال یک صنعت است و جایگاه اجتماعی دارد

وی گفت: فلسفه اصلی ما این است که جوانان به ورزش روی بیاورند و وقت خود را در زمین های ورزشی سپری کنند و این مقوله را سر لوحه کار خود قرار دهند.

غلامی افزود: فوتبال فراتر از یک ورزش است و جایگاه اجتماعی دارد و احساس کردیم اگر در رشته به ویژه در مناطق محروم خوب سرمایه گذاری شود مردم به ویژه جوانان بیشتر استقبال می کنند.

او اظهارداشت: همه تلاش ما این است که امکانات را فراهم کنیم و آن را به جایی برسانیم که یکی از قطب های فوتبال در کشور شود و در تمام رده ها فعال باشیم که حتی نخواهیم یک بازیکن از دیگر استان ها استفاده کنیم و از دسترنج خودمان بهره ببریم.

حمایت مالی نمی خواهیم

مالک باشگاه ایمان سبز با بیان اینکه حمایت مالی نمی خواهیم گفت: تا زمانی که زمین چمن باشگاه مهیا می شودهیات فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان زمین مناسب برای مسابقه دراختیارما قرار دهند به عنوان مثال در اصفهان سه ورزشگاه در اختیار سپاهان قرار دارد و طبیعی است این تیم مدعی می شود.

وی اضافه کرد: انتظار داریم مسئولان فوتبال ورزشگاه را در اختیار ما بگذارند و دریغ نکنند زیرا سرمایه ما همین بچه ها هستندکه باید بتوانیم آنها را حفظ کنیم زیرا اگر جامعه سالم باشد وقتی یک ورزشکار می آید با خود چند نفر دیگر هم می آورد.

زمین فوتبال ما زیر کشت رفته است، بماند برای نسل ها

وی گفت: زمین فوتبال ما که به صورت استاندارد زیرسازی و زه کشی شده است و درمنطقه محروم ده پیاله قرار دارهم اینک زیر کشت رفته است و از نظر آب مشکلی نداریم.

غلامی گفت: چندی پیش مدیرکل ورزش و جوانان فارس از زمین چمن این ورزشگاه بازدید کرد ومورد تایید قرار گرفت و ازآنجا که به فکر راه اندازی یک مجموعه بزرگ ورزشی هستیم که رشته های دیگر هم فعالیت کنند و پذیرای 10 هزار تماشاگرباشد نیاز به مجوز مراجع ذیربط داریم تا هرچه زود تر آن را به بهره برداری برسانیم و بماند برای نسل های منطقه محروم شیراز.

بازی با نود ارومیه در ورزشگاه دستغیب 

تیم بزرگسالان ایمان سبز شیراز به سرمربیگری غلامحسین پیروانی شنبه 29 آبان درهفته دوم مسابقات دسته دوم باشگاه های کشوردر ورزشگاه شهید دستغیب میزبان تیم نود ارومیه است.

تیم ایمان سبزدر نخستین هفته با نتیجه 2 بر یک تیم خلیج فارس ماهشهر را شکست داد.

تیم ایمان سبز شیراز در گروه دوم مسابقات فوتبال دسته دوم که باشرکت 14 تیم برگزار می شود، حضور دارد.

رقابت های فوتبال دسته دوم کشور در 2 گروه 14 تیمی برگزار می شود و در پایان مرحله گروهی 2 تیم اول جدول هر گروه راهی دسته یک خواهند شد و تیم های دوم هم در مرحله حذفی به مصاف هم خواهند رفت تا چهره سومین تیم صعود کننده به دسته یک مشخص شود.

*س_برچسب‌ها_س*