سه‌شنبه 3 مهر 1403

سازمان امور مالیاتی

سازمان امور مالیاتی

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به نقش سامانه مؤدیان در اجرای عدالت مالیاتی گفت: سامانه مؤدیان شاه کلید گذر از نظام سنتی به نظام مالیات ستانی هوشمند است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

بررسی پرونده مالیاتی هلدنیگ داروگر حاکی از انجام برخی تخلفات مالیاتی از جمله فرار مالیاتی، کتمان درآمد و... است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

هیئت وزیران آیین نامه اجرایی بند (ب) تبصره (12) ماده واحده قانون بودجه سال 1402 کل کشور که به موضوع کمک معیشتی ایثارگران بر اساس دهک بندی پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان می‌پردازد را به تصویب رساند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

نماینده مجلس گفت: سامانه املاک و اسکان زیر بنایی شناسایی خانه‌های خالی است تا مالیات بر آن‌ها وضع شود.

خبرگزاری تسنیم

شاهد هستیم که برخی صنوف قدرتمند در فصل مالیات‌ها با رایزنی با سازمان امور مالیاتی تلاش می‌کنند تا برخی امتیازات را دریافت کنند که سبب تبعیض با سایر مودیان می‌شود که یکی از این موارد مربوط به تعیین تکلیف پزهای متفرقه یک صنف خاص است.

وب‌گاه عصر ایران

مالکان مکلف هستند تا در سامانه اسکان ثبت‌نام کنند، پس از آن وزارت راه و شهرسازی بعد از شناسایی واحدهای خالی، موارد را به سازمان امور مالیاتی ابلاغ می‌کند. در نهایت این سازمان ضریب مالیات را به مالکان خانه‌های خالی اعلام می‌کند و مالک خانه در صورت نداشتن اعتراض می‌تواند یک ماه بعد از ارسال برگه‌های مالیاتی، برای پرداخت آن اقدام کند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

مالیات بر خانه‌های ارواح یا همان خانه‌های خالی که مالکان‌شان، آن را در بازار عرضه نمی‌کنند و یا اجاره نمی‌دهند، در دولت سیزدهم به صورت جدی مورد مطالبه قرار گرفت که تاکنون یک میلیون واحد مسکونی خالی شناسایی شده و برای 63 هزار واحد برگ مطالبه مالیاتی بالغ بر هزار و 400 میلیارد تومان صادر شده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایرنا نوشت: مالیات بر خانه‌های ارواح یا همان خانه‌های خالی که مالکان‌شان، آن را در بازار عرضه نمی‌کنند و یا اجاره نمی‌دهند، در دولت سیزدهم به صورت جدی مورد مطالبه قرار گرفت که تاکنون یک میلیون واحد مسکونی خالی شناسایی شده و برای 63 هزار واحد برگ مطالبه مالیاتی بالغ بر هزار و 400 میلیارد تومان صادر شده است.

خبرگزاری تسنیم

بر اساس بخشنامه سازمان مالیاتی حداکثر به مدت 2 ماه مازاد بر 4 ماه تعیین شده جهت تقسیط پرداخت مالیات، قابل افزایش می‌باشد.

خبرگزاری اکو نیوز

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: در جریان معاملات روز چهارشنبه هفته پیش در بازار سرمایه شاخص بورس تهران روی عدد 2 میلیون و 218 هزار واحدی کار را به پایان برد. این در حالی بود که شاخص ابتدای هفته باخبر تعدیل درآمد ایران‌خودرو یک پله منفی شد و با کاهش نرخ دلار و خبرهای سیاسی دومین افت خود را ثبت کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: وزیر اقتصاد تاکید کرد: تلاش کردیم در یک سال گذشته مواردی همچون انضباط مالی، شفافیت مالیاتی، کفایت سرمایه بانک های دولتی، تسهیل مجوزهای کسب و کار و شفافیت شرکت‌های دولتی را به ثمر برسانیم.

وب‌گاه خبر آنلاین

میزان نوشت: مشاور وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن گفت: طرح سامان‌دهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها، با افزایش نظارت‌ها بر بنگاه‌های معاملات املاک و قراردادهای اجاره از افزایش بی‌رویه اجاره‌بها جلوگیری خواهد کرد.

خبرگزاری تسنیم

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه تقریباً 30 درصد تولید ناخالص داخلی کشور در حوزه مشاغل و اصناف است، گفت: این در حالی است که حدود 5 درصد مالیات کل کشور از محل مشاغل پرداخت می شود.

خبرگزاری تسنیم

در حال حاضر سقف تبصره ماده 100، 6 میلیارد و 720 میلیون تومان اعلام شده اما اتاق اصناف ایران معتقد است که این رقم با توجه به افزایش قیمت کالاها قابل قبول نیست، همچنین این نهاد خواستار تعدیل 30 تا 50 درصدی اینتاکدها شده است.