شنبه 31 شهریور 1403

سازمان امور مالیاتی

سازمان امور مالیاتی

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بنا بر قانون بودجه 1402 تمام اشخاصی که در بخش هنری فعالیت می‌کنند تا سقف 480 میلیون تومان از معافیت مالیاتی برخوردارند این در حالی است که سقف معافیت مالیاتی کارگران 120 میلیون تومان در سال است؛ چرا بین پرداخت‌کنندگان مالیات چنین تبعیضی وجود دارد؟

وب‌گاه فرارو

بنا بر قانون بودجه 1402 تمام اشخاصی که در بخش هنری فعالیت می‌کنند تا سقف 480 میلیون تومان از معافیت مالیاتی می‌توانند استفاده کنند این در حالی است که سقف معافیت مالیاتی کارگران 120 میلیون تومان در سال است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به یک ایراد شورای نگهبان جواب منفی دادند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

نمایندگان مجلس بر مصوبه بودجه‌ای خود مبنی بر تفکیک حساب‌های تجاری و غیرتجاری اصرار کردند.

خبرگزاری تسنیم

با توجه به اعلام سازمان امور مالیاتی در ده ماهه ابتدایی امسال 27 هزار میلیارد تومان از درآمد ایجاد شده از محل مالیات بر ارزش افزوده به بخش سلامت اختصاص پیدا کرده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با توجه به اینکه صادرکنندگان مشمول عوارض صادرات کالاهای خام و نیمه خام از پرداخت مالیات علی الحساب 2 درصد به دلیل کمبود نقدینگی شکایت داشتند مقرر شد ابلاغیه‌ای که از مهرماه توسط سازمان امور مالیاتی و گمرک اجرایی شده بود، از این هفته متوقف شود.

خبرگزاری تسنیم

با دستور وزیر اقتصاد مقرر شد برای کمک به نقدینگی صادرکنندگان، اخذ "علی‌الحساب" عوارض صادراتی متوقف و به زمان کسب درآمد صادرکننده موکول می‌شود.

وب‌گاه عرشه آنلاین

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان بر لایحه بودجه 1403 بند «ج» تبصره شش را مورد بررسی قرار دادند. به گزارش عرشه آنلاین، امروز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی موضوع تفکیک حساب‌های تجاری و غیرتجاری به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد. نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر مصوبه‌ای اصرار کردند که در آن تفکیک حساب‌های تجاری و غیرتجاری آمده بود این...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: امروز مالیات به عنوان یک منبع درآمدی پایدار برای تأمین هزینه‌های عمومی در جامعه است. محل هزینه مالیات‌های دریافتی در قوانین کشور بخصوص قوانین بودجه سالانه به طور دقیق و شفاف قابل شناسایی است.

خبرگزاری اکو نیوز

خبرگزاری تسنیم

بر اساس قانون بودجه سال جاری هنرمندان چهار برابر حقوق‌بگیران از معافیت مالی بهره‌مند شده‌اند؛ در چنین وضعیتی این سؤال مطرح می‌شود که چرا بین پرداخت‌کنندگان مالیات چنین تبعیضی وجود دارد؟

وب‌گاه خبر آنلاین

شرایط معافیت مالیاتی کارتخوان‌ها تا سال 1404 اعلام شد.

وب‌گاه گسترش

سازمان مالیاتی اعلام کرده است که برخی فروشنده‌ها اشتباهاً فکر می‌کنند واریزی‌های کارت به کارت به حساب تجاری، مبنای محاسبه مالیات نیست. اما سازمان امور مالیاتی تمامی واریزی‌ها به حساب‌های تجاری را به عنوان فروش در نظر می‌گیرد. بر اساس قوانین و مقررات موجود، تمامی مبالغ واریزی به حساب‌های تجاری، از جمله از طریق درگاه‌های الکترونیکی پرداخت، دستگاه‌های کارتخوان، کارت به کارت، ساتنا، پایا...

وب‌گاه گسترش

وجیه‌الله ذکوری گفت: مالیات 50 درصد مشمولان تبصره 100 استان همدان صفر بوده است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

سازمان مالیاتی درباره واریزی کارت به کارت اعلام کرد: در حالی برخی فروشنده‌ها تصور می‌کنند، واریزی‌های کارت به کارت به حساب تجاری مبنای محاسبه مالیات نیست که سازمان امور مالیاتی تمامی واریزی‌ها به حساب‌های تجاری را به عنوان فروش اعلام کرد. با توجه به قوانین و مقررات موجود، کلیه وجوه واریزی به حساب‌های بانکی تجاری از کلیه طرق از جمله درگاه‌های الکترونیکی پرداخت، دستگاه‌های کارتخوان، کارت...

وب‌گاه فرارو

با وجود اعتراض اینستاگرامی شهربانو منصوریان به تماس‌های اداره مالیات، به نظر می‌رسد او باید مالیات درآمد‌های تبلیغاتی خود را پرداخت کند.