شنبه 31 شهریور 1403

سازمان امور مالیاتی

سازمان امور مالیاتی

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سازمان امور مالیاتی کشور پیرامون اجرای ماده 272 قانون مالیاتهای مستقیم اصلاحی مصوب 1394 اطلاعیه‌ای صادر و اشخاص حقیقی و حقوقی ملزم به ارائه صورت‌های مالی حسابرسی شده را اعلام کرد.

وب‌گاه فرارو

فروش قسطی کالا به صورت خرید دین باعث «خرید‌های صوری» و «زیرفروشی» در بازار به‌عنوان پدیده‌ای خطرناک شده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1403 از کاهش مالیات واحدهای تولیدی در سال آینده از 25 درصد به 18 درصد خبر داد.

وب‌گاه خبر آنلاین

موضوع افزایش نرخ میزان مالیات برای طلافروشان صحت ندارد و قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان که در سال 1398 به تصویب رسیده از اول دی ماه سال جاری شروع به اجرا شده است. بر این اساس هیچ مالیات اضافه‌ای از خرید و فروش طلا اخذ نخواهد شد و مطابق روال قبل صرفاً مالیات بر ارزش افزوده به سود طلافروش و کارمزد تعلق می‌گیرد.

وب‌گاه گسترش

معاون دفتر فنی و مدیریت ریسک سازمان امور مالیاتی ادامه داد: در مورد فعالیت‌های کشاورزی هم در حال حاضر چه اشخاص حقیقی و چه حقوقی‌ها به صورت مطلق از مالیات معاف هستند، پیشنهاد شده تا برای اشخاص حقیقی مالیات بر مجموع درآمد در نظر گرفته می‌شود تا 4 برابر معافیت پایه‌ای که در قانون مشخص می‌شود، معافیت داشته باشند و بالاتر از آن شامل مالیات شود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس هیات عامل صندوق ملی مسکن گفت: امیدوار هستیم با کمک بانک مرکزی و طبق دستور ارائه شده در شورای عالی مسکن قرارداد پرداخت یک میلیون تسهیلات نهضت ملی مسکن منعقد شود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محسن حسنی افزود: در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم که آبان ماه به مجلس فرستاده شد، دو رویکرد اصلاح معافیت‌های مالیاتی و برقراری پایه مالیاتی جدید مالیات بر مجموع درآمد در نظر گرفته شده است. وی افزود: این معافیت‌ها باید با روش‌های نوین معافیت مثل اعتبار مالیاتی، نرخ ترجیحی به اشخاص و فعالیت‌های هدف دار جایگزین شوند. اعتبار مالیاتی نوعی امتیاز...

خبرگزاری تسنیم

معاون مدیریت ریسک سازمان مالیاتی گفت: فعالیت‌های کشاورزی در حال حاضر به صورت مطلق از مالیات معاف هستند، پیشنهاد شده تا برای اشخاص حقیقی مالیات بر مجموع درآمد در نظر گرفته می‌شود تا 4 برابر معافیت پایه‌ای که در قانون مشخص می‌شود، معافیت داشته باشند.

وب‌گاه گسترش

اخذ مالیات از بخش‌های مختلف اقتصاد از جمله اصناف یکی از چالش‌های حوزه مالیاتی است که همواره با بحث مالیات‌ستانی عادلانه حاشیه‌ساز می‌شود. مالیات مبلغی است که از درآمدهای حاصل از فروش کالا و خدمات مشاغل از فعالان اقتصادی دریافت می‌شود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

به گفته مسئولان، با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی علاوه بر تحقق عدالت مالیاتی، شاهد افزایش صدور صورتحساب‌ها به بیش از 7 میلیون فقره در روز هستیم.

وب‌گاه گسترش

طبق تازه‌ترین آمار سازمان امور مالیاتی کشور، دولت توانسته نزدیک به 91.4 درصد پیش‌بینی 9 ماهه خود از درآمد حاصل از «مالیات بر کالاها و خدمات» را که در قانون بودجه 1402 آمده وصول کند. به عبارتی نرخ تحقق مالیات بر کالاها وخدمات در 9 ماهه ابتدایی امسال 91.4 درصد بوده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

معاون تجارت و خدمات وزیر صمت گفت: اطلاعاتی که وارد سامانه مودیان می‌شود رمزنگاری شده و مشکلی برای طلافروشان ایجاد نمی‌کند.

وب‌گاه گسترش

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد که به زودی معوقات تعرفه پرستاری که چند ماه است پرداخت نشده، پرداخت و به حساب پرستاران واریز خواهد شد.

وب‌گاه مشرق نیوز

شورای نگهبان نظر خود را درباره لایحه برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.