جمعه 10 فروردین 1403

سازمان جهانی بهداشت تجهیزات درمانی به بیمارستان سبزوار اهدا کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سازمان جهانی بهداشت تجهیزات درمانی به بیمارستان سبزوار اهدا کرد

سبزوار - ایرنا - رییس مرکز آموزشی و درمانی واسعی سبزوار گفت: سازمان جهانی بهداشت تجهیزات پزشکی مرتبط با کنترل ویروس کرونا به بیمارستان سبزوار اهدا کرد.

دکتر طاها حسینی عصر جمعه با بیان این مطلب به خبرنگاران افزود: این تجهیزات شامل یک دستگاه اکو سونوگرافی و 2 دستگاه ویدئو لارنگوسکوپ به ارزش 10 میلیارد ریال است که به بیمارستان واسعی شهر سبزوار اهدا شده است.

وی اضافه کرد: این دستگاه‌ها در ارزیابی وضعیت بیماران مبتلا به کووید 19 مهم است و نقش موثری در ایمنی و حفاظت کادر درمان دارد.

رییس مرکز آموزشی و درمانی واسعی سبزوار گفت: کاهش صدمه به بیماران، دسترسی آسان به مسیر تنفسی، ذخیره تصاویر و فیلمها برای کاربری آموزشی برخی از مزایای این دستگاههاست.

حسینی افزود: شهروندان با رعایت پروتکلهای بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی در مهار ویروس کرونا تلاش کنند تا جان عزیزان آنها و مدافعان سلامت در خطر مواجهه با بیماری کووید 19 قرار نگیرد.

مرکز آموزشی، درمانی واسعی در شهر سبزوار به طور ویژه برای پذیرش بیماران مشکوک به ابتلا به بیماری کووید 19 در نظر گرفته شده است.

37 مرکز بهداشتی درمانی، 194 خانه بهداشت و 6 بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت نیم میلیون نفری شهرستان‌های سبزوار، جوین، داورزن، جغتای، خوشاب و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

بنا بر آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت232 بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به بیماری کووید 19 طی 24 ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به 51 هزار و 728 تن رسید.

*س_برچسب‌ها_س*