پنج‌شنبه 24 خرداد 1403

سازمان جهانی بهداشت: 270 کشته و بیش از 2600 زخمی در درگیری های سودان

وب‌گاه عصر ایران مشاهده در مرجع
سازمان جهانی بهداشت: 270 کشته و بیش از 2600 زخمی در درگیری های سودان

این درگیری ها پس از آن آغاز شد که عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش سودان از عزم خود برای انحلال نیروهای واکنش سریع خبر داده بود، نیروهایی که در زمان حکومت عمر البشیر برای حفاظت از وی تشکیل شده بودند.

در چهارمین روز از درگیری‌ها در سودان، رئیس سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که تا کنون 270 نفر در این کشور کشته و بیش از 2600 نفر زخمی شده‌اند. به گزارش خبرگزاری آناتولی، «تدروس ادهانوم قبریسوس» رئیس سازمان جهانی بهداشت طی اظهاراتی در جمع خبرنگاران اعلام کرد که شمار قربانیان درگیری ها میان ارتش سودان و «نیروهای واکنش سریع» به 270 نفر رسیده است. «تدروس ادهانوم قبریسوس» وضعیت فعلی در سودان را نگران کننده دانست و تصریح کرد: طبق گزارش مرکز عملیات اضطراری وابسته به وزارت بهداشت سودان تا به حال در درگیری ها 270 نفر کشته و بیش از 2600 نفر زخمی شده اند. غم انگیز است که 3 نفر از پرسنل برنامه جهانی غذا سازمان ملل نیز کشته شدند. رئیس سازمان جهانی بهداشت تمام موارد قتل غیرنظامیان در سودان را محکوم و با مردم این کشور اعلام همبستگی کرد. قبریسوس همچنین خبر داد که لوازم توزیع شده میان مراکز بهداشتی قبل از آغاز درگیری ها در سودان تمام شده و بیمارستان ها در خارطوم به دلیل کمبود پرسنل و لوازم پزشکی در درمان مجروحان غیرنظامی با مشکل مواجه هستند. گفتنی است، بامداد 15 آوریل در خارطوم، پایتخت سودان و شهرهای مختلف این کشور بین ارتش و نیروهای واکنش سریع درگیری های مسلحانه ای رخ داد. این درگیری ها پس از آن آغاز شد که عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش سودان از عزم خود برای انحلال نیروهای واکنش سریع خبر داده بود، نیروهایی که در زمان حکومت عمر البشیر برای حفاظت از وی تشکیل شده بودند. تماشاخانه

ببینید بزرگترین کاخ ساسانی که قرار بود 45 سال پیش سنگ‌هایش برده شود، چه با شکوه مرمت شده‌است / کاخی که 1800 سال قبل ساخته شد و 400 سال بعد مسلمانان ساخت گنبد را از روی آن یاد گرفتند (فیلم)

گلوله باران آسمان خارطوم در سودان (فیلم)

فیلم های دیگر docReady(function () { if (window.innerWidth کانال عصر ایران در تلگرام
سازمان جهانی بهداشت: 270 کشته و بیش از 2600 زخمی در درگیری های سودان 2
سازمان جهانی بهداشت: 270 کشته و بیش از 2600 زخمی در درگیری های سودان 3
سازمان جهانی بهداشت: 270 کشته و بیش از 2600 زخمی در درگیری های سودان 4