پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

عمر البشیر

عمر البشیر

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: برخی منابع عبری گفته‌اند نتانیاهو برای جلوگیری از بازداشتش دست به دامن خانواده‌های اسرا شده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

برخی منابع عبری گفته‌اند که نتانیاهو برای جلوگیری از بازداشتش دست به دامن خانواده‌های اسرا شده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: براساس گزارش‌ها؛ بیشتر ساکنان مناطق اشغالی خواستار استعفای نتانیاهو هستند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

عضو هیات علمی دانشگاه تهران درباره از سرگیری روابط ایران و سودان نکاتی را بیان کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: وزیر خارجه دولت عمر البشیر، یک شرکت متعلق به این مقام سابق سودانی و یک شرکت نظامی به نام «آویا ترید ال‌ال‌سی» در روسیه توسط واشنگتن تحریم شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزارت خزانه داری آمریکا، وزیر امور خارجه سابق سودان و دو شرکت سودانی و روسی را به فهرست تحریم‌های خود افزود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: وزارت خزانه داری آمریکا از تحریم یک فرد و دو نهاد مرتبط با تشدید نا آرامی‌ها در سودان خبر داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سازمان زندان‌ها درباره فرار یک زندانی که به مراکز درمانی خارج از زندان اعزام شده بود توضیحاتی داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصاد نیوز: در شرایطی که کشورهای عضو بریکس خود را برای حضور در نشست سران این نهاد آماده می کنند، خبر عدم حضور پوتین در این نشست، گمانه زنی های بسیاری را به همراه داشته است. بسیاری از ناظران بر این باورند که تزار به دلیل ترس از بازداشت راهی آفریقای جنوبی نمی شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: درباب حضور گروه واگنر در قاره سیاه و فعالیت اعضای این گروه بسیار نوشته شده، با این همه چرایی مانور واگنر در قاره سیاه موضوعی است که تحلیل ها درباره آن متفاوت است. برخی از ناظران بر این باورند که واگنر در قاره سیاه مامن کرده چرا که در این جغرافیا می تواند به سان یک بازیگر دولتی نه بازیگری تابع دولت فعالیت کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

خبرها از اجتناب ولادیمیر پوتین در اجلاس سالانه رهبران بریکس در آفریقای جنوبی حکایت دارد؛ موضوعی که برخی تحلیلگران آن را با احتمال دستگیری و استرداد پوتین در کشورهای عضو دیوان بین‌المللی دادگستری ازجمله آفریقای جنوبی مرتبط می‌دانند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: در اواخر این ماه، رهبران بریکس در آفریقای جنوبی برای اجلاس سالانه خود ملاقات خواهند کرد. با این حال، ولادیمیر پوتین در این نشست غائب خواهد بود.

وب‌گاه مشرق نیوز

نشست باکو آخرین نشست دوره‌ای به ریاست جمهوری آذربایجان و فرصت بسیار مناسبی برای کشورمان و دستگاه دیپلماسی فعال آن بود تا از همه ظرفیت‌های اجلاس جنبش عدم تعهد نهایت استفاده را داشته باشد.

خبرگزاری مهر

نشست باکو آخرین نشست دوره‌ای به ریاست جمهوری آذربایجان بود و فرصت بسیار مناسبی برای کشورمان و دستگاه دیپلماسی فعال آن بود تا از همه ظرفیت‌های اجلاس جنبش عدم تعهد نهایت استفاده را داشته باشد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: شورش اخیر در روسیه شکاف‌هایی را در رژیم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه آشکار کرد و این امید را در غرب افزایش داد که روزهای قدرت او به پایان رسیده است. دو دلیل برای احتیاط درباره چنین خوشبینی‌هایی وجود دارد: خودکامگان توانایی ماندگاری قابل توجهی دارند و به ندرت توسط یک دولت دموکراتیک جایگزین می‌شوند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، از زمان شروع درگیری‌های داخلی در سودان بین نیرو‌های مسلح این کشور تحت فرماندهی ژنرال عبدالفتاح البرهان با شبه نظامیان معروف به پشتیبانی سریع تحت فرماندهی ژنرال محمد حمدان دقلو در پانزدهم آوریل گذشته (26 فروردین 1402|) بیش از یک هزار و 800 نفر کشته و اقتصاد این کشور نابود شده است. روزنامه فرانسوی لوموند در یادداشتی با عنوان روزنامه لوموند در یادداشتی...