شنبه 31 شهریور 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، وزیر بهداشت لبنان در جریان بازدید از بیمارستان‌های دولتی در دره بقاع واقع در شرق این کشور، این اظهارات را بیان کرد و از مقامات لبنان خواست تا از فرصت طلایی برای توقف انتقال وبا استفاده کنند، زیرا اپیدمی این بیماری هنوز در مراحل ابتدایی است و می‌توان آن را متوقف کرد. این مقام بهداشتی لبنان افزود که وزارت بهداشت، کار آمادگی برای تامین تخت‌های بیمارستانی...

وب‌گاه الف

"فراس ابیاد"، وزیر بهداشت موقت لبنان روز گذشته (یکشنبه) هشدار داد که اگر این کشور نتواند شیوع وبا را مهار کند، ممکن است این بیماری در لبنان بومی شود.

وب‌گاه فرارو

سرفه بدون خلط یا با خلط، تب، کم‌اشتهایی، کاهش وزن، خستگی، تعریق شبانه، تنگی‌نفس و گرفتگی صدا، خلط خونی و درد ستون فقرات از علائم اصلی ابتلا به بیماری سل است. اغلب این علائم برای چندین ماه خفیف است بنابراین منجر به تأخیر در مراقبت و درمان بیماری و افزایش خطر گسترش عفونت به دیگران می‌شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

تسنیم نوشت: سازمان جهانی بهداشت از افزایش موارد ابتلا به بیماری سل در جهان خبر داده است؛ در این مطلب به علائم بیماری سل و توصیه‌های بهداشتی به خانواده افراد مبتلا به این بیماری پرداخته‌ایم.

خبرگزاری تسنیم

سازمان جهانی بهداشت از افزایش موارد ابتلا به بیماری سل در جهان خبر داده است؛ در این مطلب به علائم بیماری سل و توصیه‌های بهداشتی به خانواده افراد مبتلا به این بیماری پرداخته‌ایم.

وب‌گاه عرشه آنلاین

هشدار مهم به دلیل عدم تمرکز تاریخی به این معنی است که شکاف‌های بزرگی در دانش و همچنین کمبود نظارت، درمان و تشخیص وجود دارد.

وب‌گاه خبر آنلاین

خبرگزاری سلامت نوشت: عدم توانایی در باردار شدن بیش از یک سال، بدون جلوگیری از بارداری را ناباروری می‌گویند. طبق آمار سازمان جهانی بهداشت 15-10 درصد از زوج‌ها در جهان نابارور هستند. در ایران نیز 15 تا 20 درصد زوجین نابارور هستند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری، آمار ابتلا به هپاتیت های ویروسی را قابل توجه خواند و گفت: سالانه بیش از یک میلیون نفر به دلیل ابتلا به هپاتیت جان خود را از دست می دهند؛ به همین دلیل سازمان جهانی بهداشت شعار سال 2022 را بر این مهم قرار داده که همه افراد در همه جوامع بتوانند دسترسی آسان به مراقبت های بهداشتی، تشخیصی و درمانی این ویروس را داشته باشند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: به هواداران جام‌جهانی هشدار داده شد که به دلیل ترس از بیماری کشنده آنفلوآنزای شتری از شترسواری در قطر اجتناب کنند.

وب‌گاه عصر ایران

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری با بیان اینکه داروهای استفاده شده در بدنسازی، داروهای ضدتشنج و حتی مسکن های ساده می توانند موجب هپاتیت شوند، گفت: هپاتیت دارویی موجب هپاتیت برق‌آسا می شود و حتی نیمی از هپاتیت های برق آسا را هپاتیت دارویی تشکیل می دهد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

تصور می‌شود که آنفولانزای شتری یا MERS-CoV از خفاش‌ها به شترهای صحرای همسایگی عربستان سعودی سرایت کرده و می‌تواند به انسان نیز منتقل شود. برخلاف کووید -19 هیچ واکسن یا درمانی برای این بیماری وجود ندارد و به طرفداران انگلیس و ولز هشدار داده شده که به توصیه های دولت بریتانیا توجه کنند.

خبرگزاری تسنیم

تعداد موارد جهانی ابتلا به بیماری "سل" برای نخستین بار در 20 سال گذشته افزایش یافته است.

خبرگزاری فارس

وب‌گاه 55 آنلاین

هوادارانی که به سوی این کشور سخت گیر مسلمان می روند باید از قانون منع پوشیدن لباس های تحریک آمیز، بوسیدن، بغل کردن یا نوشیدن مشروب در ملاءعام و حرکات بی ادبانه پیروی کنند.