شنبه 31 شهریور 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه عرشه آنلاین

برخلاف تصور افراد، کودکان با عکس العمل‌های ناپخته، عدم توانایی در تشخیص و پرهیز از خطر و توانایی کم در ایجاد هماهنگی در حرکات، بسیار بیشتر از بزرگسالان در معرض آسیب‌های ورزشی هستند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

مادرانی که در دوران بارداری سطوح ویتامین B12(کوبالامین) یا B9(فولات) خون آنان افزایش می‌یابد، احتمال بیشتری دارد که فرزندان اوتیسمی داشته باشند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوست: مادرانی که در دوران بارداری سطوح ویتامین B12(کوبالامین) یا B9(فولات) خون آنان افزایش می‌یابد، احتمال بیشتری دارد که فرزندان اوتیسمی داشته باشند.

خبرگزاری دانا

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: روند کنترل بیماری بهتر شده اما جهان باید هوشیار باشد زیرا کروناویروس غیرقابل پیش بینی است.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: کمبود جهانی واکسن وبا در بحبوحه افزایش موارد ابتلا تشدید شده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

سازمان غذا و داروی امریکا روز چهارشنبه استفاده اضطراری از واکسن تقویت‌کننده کووید -19 ساخت شرکت نُواواکس (Novavax) را برای افراد بالای 18 سال تأیید کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مقادیر بیش از حد ویتامین B12 در مادران خطر ابتلا به اختلال طیف اوتیسم برای نوزادانشان را سه برابر می‌کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مدیر سازمان جهانی بهداشت با ابراز تاسف از وضعیت وخیم منطقه جنگ زده تیگری در اتیوپی، خواستار اقدام فوری برای جلوگیری از "نسل کشی" شد.

وب‌گاه گسترش

مقامات بهداشتی ایالات متحده اعلام کردند که توانایی داروی TPOXX برای درمان افراد آلوده به آبله میمونی به طور مستقیم در یک آزمایش بالینی جدید در آفریقای مرکزی آزمایش می شود.

وب‌گاه 55 آنلاین

ویتامینی که خطر ابتلا به اوتیسم را 3 برابر می‌کند

وب‌گاه فرارو

مطالعه‌ای نشان داده سطوح بالای فولات (چهار برابر بیشتر از حد طبیعی) در دوران بارداری می‌تواند خطر ابتلا به اختلال طیف اوتیسم (ASD) را در نوزادان تازه متولد شده سه برابر کند.

وب‌گاه عصر ایران

فولات و B12 برای رشد جنین مهم است زیرا کمبود آن در مادران باردار موجب می‌شود فرزند آنان در آینده در معرض خطر بیشتر کم‌خونی و نقص لوله عصبی مانند اسپینا بیفیدا قرار گیرد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد: هزینه و بهای فعالیت نداشتن بسیار بالا خواهد بود و حدود 27 میلیارد دلار هزینه اضافی برای بخش مراقبت‌های بهداشتی و درمانی خواهد داشت.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: مادرانی که در دوران بارداری سطوح ویتامین B12(کوبالامین) یا B9(فولات) خون آنان افزایش می‌یابد، احتمال بیشتری دارد که فرزندان اوتیسمی داشته باشند.

وب‌گاه خبر آنلاین

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که نزدیک به 500 میلیون نفر در معرض ابتلا به بیماری های مزمن قرار دارند.