شنبه 31 شهریور 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه خبر آنلاین

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن، واکسنی آزمایشی را تولید کرده‌اند که می‌تواند از انواع تهاجمی سرطان سینه پیشگیری کرده و حتی آن را درمان کند. سطح ایمنی واکسن جدید بالاست و فاز دوم آزمایشات مربوط به آن در سطح گسترده‌تری در حال انجام است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ایران در تجربه کمبود داروهای ضروری تنها نیست. در واقع، کشورهای سراسر جهان اخیراً شاهد موجی از کمبود دارو برای درمان بیماری هایی مانند HIV و دیابت بوده‌اند که به گفته پزشکان می‌تواند سلامت بیمار را تهدید کند.

وب‌گاه خبر آنلاین

محیا نیوز نوشت: کمبود دارو در این روزها در ایران به یک مساله جدی تبدیل شده است. سازمان بهداشت جهانی می‌گوید بسیاری از کشورهای دنیا هم با کمبود دارو مواجه هستند؛ از کشورهای ثروتمند مثل انگلیس و استرالیا تا کشورهایی با درآمد کم یا متوسط مثل هند و کشورهای آفریقایی.

خبرگزاری تسنیم

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که از ابتدای سال 2022 تاکنون، حداقل 15 هزار نفر در قاره اروپا بر اثر موج گرمای بی‌سابقه در این قاره، جان خود را از دست داده‌اند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

وزارت بهداشت اندونزی روز دوشنبه 7 نوامبر اعلام کرد که شمار کودکانی که بر اثر آسیب حاد کلیوی پس از مصرف شربت‌های دارویی جان خود را از دست داده‌اند به 195 تن افزایش یافته است.

وب‌گاه عصر ایران

سازمان جهانی بهداشت اوایل اکتبر اعلام کرد که در 4 شربت دارویی تولید شده در هند، «مقدار غیرقابل قبول» از دو ماده شیمیایی دی‌اتیلن گلیکول و اتیلن گلیکول یافت شده است.

خبرگزاری مهر

یک متخصص پزشکی اجتماعی گفت: شرایط اجتماعی که مردم در آن زندگی می‌کنند، اثر فاحشی بر سلامت آنان دارد.

وب‌گاه 55 آنلاین

3 نفر از متهمانی که دکتر داریوش فرهود، پدر علم ژنتیک ایران را ربوده بودند توسط پلیس آگاهی فاتب دستگیر و به فرماندهی انتظامی تهران بزرگ منتقل شدند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بنا به اعلام سازمان جهانی بهداشت، کمبود آهن یکی از رایج‌ترین کمبودهای تغذیه‌ای در سراسر جهان بخصوص در میان کودکان و زنان باردار است. آهن توسط بدن برای کمک به ایجاد هموگلوبین در سلول‌های قرمز خون استفاده می‌شود و اکسیژن را به سراسر بدن حمل می‌کند. احساس خستگی و عدم وجود انرژی، اختلال در معده، مشکلات در تمرکز و قرار گرفتن در معرض عفونت‌ها و بیماری از نشانه‌های ابتلا به فقر آهن هستند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایرنا نوشت: خوردن یک فنجان و نیم لوبیا سفید، در هر وعده 4 میلی گرم آهن به بدن می‌رساند. لوبیا همچنین یک نیروگاه تغذیه‌ای برای رساندن پروتئین و فیبر به بدن است. مصرف این ماده غذایی منجر به کاهش کلسترول و کنترل بهتر قند خون می‌شود. برای جذب آهن لوبیا سفید، می‌توانید آن را با ویتامین ث مصرف کنید.

وب‌گاه عرشه آنلاین

کارشناس مسؤول واحد بهداشت خانواده شبکه بهداشت و درمان شهرستان آوج با اذعان به اینکه چاقی در بانوان، از مهم ترین عوامل ناباروری است؛ گفت: چاقی زودرس (پیش از 12 سالگی) که با بلوغ زودرس همراه باشد، شانس ناباروری را در بزرگسالی افزایش می دهد.

وب‌گاه عصر ایران

یکی از تفاوت‌های آنفولانزا با سایر ویروس‌های سرماخوردگی و کرونا بروز سریع و برق آسای علائم این ویروس است در حدی که ممکن است برخی از اعضای یک خانواده در مدت کمی بیمار شوند.

وب‌گاه خبر آنلاین

فارس نوشت: یک فوق تخصص ریه درباره افتراق ویروس کرونا و آنفولانزا گفت: این دو ویروس بسیار شبیه به هم هستند و تشخیص آنها از هم بسیار سخت است.

وب‌گاه عصر ایران

ورزش منظم می تواند سلامت جسمی و روانی افراد را بهبود بخشد و خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها از جمله سکته مغزی و بیماری قلبی را کاهش می دهد. ورزش ماهیچه ها را مجبور می کند تا سخت تر کار کنند، که این کار موجب افزایش سرعت تنفس بدن می شود و در نتیجه اکسیژن بیشتری به ماهیچه ها می رسد.

وب‌گاه خبر آنلاین

بهداشت‌نیوز نوشت: روش های پاک‌سازی ریه ممکن است برای افرادی که سیگار می‌کشند، افرادی که به طور منظم در معرض آلودگی هوا قرار می‌گیرند و افرادی که دارای بیماری‌های مزمنی هستند که بر سیستم تنفسی تأثیر می‌گذارند، مانند آسم،...

وب‌گاه مشرق نیوز

یک فوق تخصص ریه درباره افتراق ویروس کرونا و آنفولانزا گفت: این دو ویروس بسیار شبیه به هم هستند و تشخیص آنها از هم بسیار سخت است.