شنبه 31 شهریور 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه عرشه آنلاین

یک بررسی جهانی نشان می‌دهد که مردان در حال حاضر در سراسر جهان به اندازه چند دهه پیش اسپرم تولید نمی‌کنند و شتاب این افت تعداد اسپرم‌ها در حال افزایش است.

وب‌گاه الف

پژوهشگران موسسه ملی تحقیقات نظام سلامت با انجام یک مطالعه مروری و بررسی مقالات منتشر شده در 20 سال گذشته عنوان می‌کنند که تجویز و مصرف دارو در ایران نامناسب است. همچنین با بررسی اثرگذاری مداخلاتی که در طول این 20 سال برای محدودیت تجویز و مصرف انجام شده، به نظر می‌رسد این مداخلات (حتی ایجاد سیاست قیمتی) مؤثر نبوده‌اند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ورزش موثرترین تغییر سبک زندگی برای کاهش قابل‌توجه شدت سردرد است. فعالیت بدنی یک تسکین‌دهنده طبیعی استرس است که تنشی که می‌تواند باعث سردرد شود را کاهش می‌دهد و اندورفین آزاد می‌کند. اندورفین سیگنال‌های درد را به مغز مسدود می‌کند. حداقل پنج روز در هفته به مدت 30 دقیقه ورزش با شدت متوسط انجام دهید.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

سردرد می‌تواند شدید یا یک درد مبهم باشد و چند روز طول بکشد. با این‌حال، فارغ از مصرف مسکن‌ها و ضد دردها، شما می‌توانید اقداماتی ساده برای تسکین این درد آزاردهنده انجام دهید.

خبرگزاری مهر

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: می توان دوره های آموزش مهارتی و حرفه ای مورد نیاز در تجویز و مصرف منطقی دارو را برای دانشجویان تعریف و اجرا کرد.

خبرگزاری تسنیم

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان این‌که ایران رتبه اول منطقه را در تولید دانش داروسازی دارد گفت: بیشترین داروها در بیماری های قلبی و عروقی مصرف می‌شود‌.

خبرگزاری تسنیم

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که ذرات کمتر از 2.5 میکرون در هر غلظتی می‌توانند کشنده باشند و ممکن سالانه 1.5 میلیون مرگ و میر پیش از موعد در سراسر جهان را رقم بزنند.

وب‌گاه خبر آنلاین

بهداشت‌نیوز نوشت: سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: بیماری‌های دهان تقریبا سلامت نیمی از مردم جهان را تحت تاثیر قرار داده است و شایع‌ترین بیماری‌های دهان شامل پوسیدگی دندان، بیماری شدید لثه، از دست دادن دندان و سرطان‌های دهان هستند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایرنا نوشت: محققان پزشکی یک آنتی‌بیوتیک جدید با نام «دینوباکتین» را از طریق غربال محاسباتی شناسایی و کشف کردند که در مرحله آزمایشی روی موش‌ها توانسته است عفونت ناشی از باکتری‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک را نابود کند.

وب‌گاه مشرق نیوز

بیماری دیابت که قدیمی ها آن را «مرض قند» می گفتند، شیرین ترین بیماری است که اگر گرفتار آن شویم، کام ما را تلخ خواهد کرد. تا جایی که می تواند به مرگ بیمار هم منجر شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایرنا نوشت: رئیس گروه سلامت و تغییر اقلیم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سالانه بیش از 20 هزار تن از ساکنان 27 استان کشور بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

تعریف رسمی که توسط سازمان جهانی بهداشت (WHO) ارائه شده، این است که پیری مواردی را شامل می‌شود. سن‌گرایی، به کلیشه‌ها (نحوه فکر کردن)، تعصب (چگونه احساس کردن) و تبعیض (نحوه رفتار ما) نسبت به دیگران یا خود براساس سن اشاره دارد.

خبرگزاری مهر

سرد شدن هوا در کلانشهری همچون تهران همواره با آلودگی هوا همراه بوده است، آلودگی ای که سازمان ها و ارگان های مربوطه یکدیگر را مقصر می دانند تا بار مسئولیت از گردن خود بردارند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

32 میلیون نفر از جمعیت ایران در هوای با حد آلودگی 6 برابر استاندارد جهانی نفس می‌کشند.

وب‌گاه گسترش

مدیر کل دفتر مدیریت بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت، و درمان و آموزش پزشکی گفت: بر اساس پیمایش سال 95 حدود 11 درصد جمعیت کشور به بیماری دیابت مبتلا بودند که در همه گیری کرونا این رقم به 14 درصد افزایش یافت.