یک‌شنبه 1 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه گسترش

سرپرست اداره بیماری های منتقله از آب و غذای وزارت بهداشت گفت: پنج بیمار در کشور که قطعا به وبا مبتلا شده اند، شناسایی شدند.

وب‌گاه خبر آنلاین

باشگاه خبرنگاران نوشت: سرپرست اداره بیماری‌های منتقله از آب و غذای وزارت بهداشت گفت: پنج بیمار در کشور که قطعا به وبا مبتلا شده‌اند، شناسایی شدند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

سرپرست اداره بیماری‌های منتقله از آب و غذای وزارت بهداشت گفت: پنج بیمار در کشور که قطعا به وبا مبتلا شده‌اند، شناسایی شدند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

سرپرست اداره بیماری های منتقله از آب و غذای وزارت بهداشت گفت: پنج بیمار در کشور که قطعا به وبا مبتلا شده اند، شناسایی شدند.

خبرگزاری دانا

شیوع و گسترش وبا در فصل تابستان بیش از سایر فصول است، خطر بیماری وبا در تمام فصول وجود دارد اما منطقا بیشترین انتظار بروز موارد بیماری وبا در کشور ما تقریبا از اوایل اردیبهشت تا آبان ماه است.

وب‌گاه فرارو

وبا بیماری است که حدود 80 درصد بیماران می‌توانند علائم بالینی نداشته باشند یا اسهال خفیفی داشته باشند. حدود 10 الی 15 درصد اسهال متوسط دارند؛ اما حدود 5 درصد بیماران علائم بالینی مانند اسهال خیلی شدید دارند.

وب‌گاه فرارو

سازمان جهانی بهداشت از سال 2007 تا کنون، تنها به شش مورد شیوع بیماری در سطح جهانی از جمله کووید -19، ابولا، زیکا و آنفولانزای H1N1 اشاره کرده است. این سازمان دیروز (روز شنبه) اعلام کرد که «شیوع جهانی آبله میمون در حال حاضر یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی به شمار نمی‌آید».

وب‌گاه خبر آنلاین

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، بیماری آبله میمون در حال حاضر یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی در سطح جانی محسوب نمی‌شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

گزارش‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نشان می‌دهد بیماری‌های مزمن تنفسی، قلبی و عروقی، دیابت و سرطان 72 درصد از مرگ و میرها را در کشور شامل می شوند.

خبرگزاری تسنیم

رئیس مرکز تحقیقات کارآزمایی بالینی طب سنتی دانشگاه شاهد با بیان اینکه سال گذشته یک تحقیق درباره اعتیاد و تاثیر داروهای سنتی در یکی از زندان‌های کشور صورت گرفت؛ نتایج موفقیت‌آمیز این مطالعه را تشریح کرد.

خبرگزاری تسنیم

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: "آبله میمونی" هنوز یک وضعیت اضطراری بهداشتی جهانی نیست!

وب‌گاه 55 آنلاین

سازمان بهداشت جهانی (WHO) در گزارش جدید خود اعلام کرد که تاکنون بیش از 3200 مورد ابتلا به آبله میمون و همچنین یک مورد مرگ در کشورهایی که این بیماری بومی نیست، گزارش شده است.

خبرگزاری تسنیم

وبا یک عفونت حاد اسهالی است که در اثر خوردن و نوشیدن غذا یا آب‌آلوده به نوعی باکتری ایجاد می‌شود اما با رعایت برخی نکات بهداشتی به راحتی قابل پیشگیری است.

وب‌گاه مشرق نیوز

تحقیقات جدید نشان می دهد که نزدیک به دو سوم جمعیت جهان حداقل یک واکسن کووید19 دریافت کرده اند که از مرگ نزدیک به 20 میلیون نفر جلوگیری شده است.

خبرگزاری دانا

بر اساس مطالعه سازمان های غربی تزریق واکسن کرونا در سال اول جان 20 میلیون نفر را در دنیا نجات داد که بر این اساس دست کم 250 ایرانی مشمول این آمار هستند؛ آنهم در شرایطی که کشورمان همچنان مورد تحریم دارویی بود و در سال اول ایران مشمول دریافت واکسن از سبد کواکس نشده بود؛ اما تولید واکسن داخلی ریشه کرونا را خشکاند.

وب‌گاه الف

همه آمارهای موجود، حاکی از شروع موج جدیدی از همه گیری کرونا است که پیش از این نیز در مورد آن هشدار داده شده بود.