یک‌شنبه 1 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید تصور بر این است که آنفلوانزای میمونی در 3 تا تا 6 درصد موارد مرگبار باشد، گرچه تا به حال هیچ مورد مرگی در شیوع فعلی در خارج از آفریقا گزارش نشده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه سند ملی سلامت مردان در انتظار تصویب نهایی در شورای عالی امنیت غذایی است، گفت: عمده‌ترین عوامل خطر سلامتی در مردان ایرانی، ابتلا به بیماری های غیرواگیر، سبک زندگی و تغذیه است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد نام آبله میمون به زودی تغییر خواهد کرد.

وب‌گاه گسترش

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که نام آبله میمون به زودی تغییر خواهد کرد.

خبرگزاری دانا

دهم آبان سال 1400، وقتی شورای نگهبان طرح جوانی جمعیت را تأیید کرد، بسیاری پیش‌بینی کرده بودند که این قانون می‌تواند منجر به افزایش آمار سقط‌های غیرقانونی در کشور شود.

وب‌گاه الف

سازمان جهانی بهداشت (WHO) این موضوع را بررسی می‌کند که آیا بیماری آبله میمونی یک وضعیت اضطراری بهداشتی و نگران کننده در سطح بین المللی است یا خیر.

وب‌گاه 55 آنلاین

رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره نحوه انتقال آبله میمونی توضیح داد.

وب‌گاه الف

تحقیقات جدید نشان می دهد که آلودگی هوا امید به زندگی را در مقایسه با مدل فرضی جهان که در آن دستورات بهداشتی رعایت شده است به میزان 2.2 سال کاهش می دهد.

وب‌گاه فرارو

شاخص زندگی کیفیت هوا در دانشگاه شیکاگو که از سوی محققان دانشگاه شیکاگو مورد بررسی قرار گرفته نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض آلودگی ذرات 2.5 PM و یا ذراتی با قطر 2.5 میکرون یا کمتر، دارای تاثیری به اندازه سیگار کشیدن است و سه برابر بیشتر از استفاده از الکل و آب ناسالم است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: این نظر که ویروس آبله میمون از طریق هوا منتقل می‌شود خلاف واقع است.

وب‌گاه عصر ایران

محققان مشاهده کردند که تاثیر این نوع از ذرات آلاینده در امید به زندگی 6 برابر ویروی اچ. ای. وی / ایدز و 89 برابر بیشتر از درگیری ها و تروریسم است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران گفت: تلاش‌های ارزشمند سازمان انتقال خون ایران، این کشور را تبدیل به یکی از قویترین کشورها در سطح منطقه مدیترانه شرقی در امر دانش و تجربیات اهدای خون کرده است.

خبرگزاری تسنیم

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به وجود بیش از 8 میلیون سالمند مصرف‌کننده بیش از دو دارو در کشور گفت: ناخواسته به سمت ارائه خدمات گران‌قیمت درمانی رفتیم که پشت پرده‌اش شرکت‌های دارویی هستند.