یک‌شنبه 1 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه فرارو

به گفته رئیس اداره بیماری‌های منتقله بین حیوان و انسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آبله میمونی، معمولاً با علائم شبیه آنفلوانزا مانند تب، بدن درد و بزرگ شدن غدد لنفاوی آغاز و بعد دانه‌های پوستی شاخص بیماری در چندین نقطه بدن ظاهر می‌شود که اغلب صورت و دست‌ها و پا‌ها را در بر می‌گیرید.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایرنا نوشت: رئیس اداره بیماری‌های منتقله بین حیوان و انسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: تا کنون مورد اثبات شده آزمایشگاهی آبله میمونی در کشور ما شناسایی نشده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس اداره بیماری‌های منتقله بین حیوان و انسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: تا کنون مورد اثبات شده آزمایشگاهی آبله میمونی در کشور ما شناسایی نشده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

تخمین زده می شود که سالانه 15 میلیون نوزاد نارس در جهان به دنیا می آیند - این بدان معناست که از هر 10 نوزادی که متولد می شوند، یک نوزاد نارس به دنیا می آید و این تعداد در سراسر جهان در حال افزایش است.

وب‌گاه مشرق نیوز

فصل گرما از راه رسیده و ما شاهد افزایش بیماری های روزهای گرم سال هستیم، شاید مهم ترین این بیماری ها تب کریمه کنگو و وبا باشد.

وب‌گاه خبر آنلاین

مهر نوشت: سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که شیوع آبله میمونی باید به دقت تحت نظر باشد، اما در حال حاضر این یک وضعیت اضطراری جهانی نیست.

وب‌گاه فرارو

بر اساس برنامه ریزی‌ها احتمالا دریافت نوبت چهارم واکسن کرونا در تابستان امسال انجام شود که در حال حاضر کادر درمان و گروه‌های خطر مانند افراد بالای 70 سال دز چهارم خود را دریافت می‌کنند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

بر اساس برنامه ریزی‌ها احتمالا دریافت نوبت چهارم واکسن کرونا در تابستان امسال انجام شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سازمان بهداشت جهانی (WHO) با اشاره به اقدامات قطر برای برگزاری جام جهانی فوتبال اعلام کرد: از اقدامات این کشور برای مدیریت بحران کرونا در ماه‌های پایانی سال 2022 اطمینان خاطر داریم.

خبرگزاری دانا

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که شیوع آبله میمونی باید به دقت تحت نظر باشد، اما در حال حاضر این یک وضعیت اضطراری جهانی نیست.

خبرگزاری تسنیم

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: برای نجات جمعیت ایران کمتر از یک دهه زمان داریم و اگر نتوانیم کاهش مسئله جمعیت را به افزایش جمعیت تغییر معکوس دهیم، کشور متحمل ضررهای هنگفت و آسیب‌های زیادی خواهد شد.

وب‌گاه الف

بررسی جدیدی که در "دانشگاه کمبریج" انجام شده است، به معرفی یک سویه از باکتری‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک پرداخته است که از خوک به انسان منتقل می‌شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

ایران که همواره در همکاری با دیگر کشورهای دنیا پیشقدم بوده است، این بار با نیکاراگوئه تفاهم‌نامه همکاری برای صادرات واکسن برکت، دارو و ملزومات پزشکی امضا کرده است.

وب‌گاه 55 آنلاین

مسعودی فر سرپرست اداره بیماری های منتقله از آب و غذای وزارت بهداشت گفت: پنج بیمار در کشور که قطعا به وبا مبتلا شده اند، شناسایی شدند.