دوشنبه 7 آبان 1403

سازمان حج و زیارت

سازمان حج و زیارت

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس سازمان حج و زیارت از ثبت‌نام بیش از دو میلیون زائر اربعین حسینی در سامانه سماح خبر داد.

وب‌گاه تابناک

معاون شبکه شرکت ایساکو گفت: با تشخیص قطعات معیوب و به‌محض ثبت قطعه ایرادی در شبکه نمایندگی‌ها، پیامکی به سازنده قطعه ارسال می‌شود تا بدون وقفه و با جلوگیری از ادامه تولید، بهبود و اصلاح لازم در فرآیند تولید صورت گیرد تا قطعه بدون عیب وارد چرخه تولید و خدمات شده و فرصت ادامه تولید به قطعه معیوب داده نشود.

خبرگزاری دانا

احسان عراقی زاده با بیان اینکه پیش بینی ما این است که از استان کرمان با احتساب زائران پاکستانی و افغانستانی، 250 الی 260 هزار نفر زائر را باید در ایام اربعین جا به جا کنیم، گفت: 450 پرسنل راهداری در قالب 45 اکیپ در این ایام به زائران کمک خواهند کرد و در حالت آماده باش قرار دارند.

خبرگزاری دانا

معاون عتبات سازمان حج و زیارت از نام‌نویسی حدود 2 میلیون و 100 نفر از زائران اربعین در سامانه سماح خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی ستاد مرکزی اربعین، سفر زائران از امروز هفتم شهریورماه هم‌زمان با نخستین روز ماه صفر آغاز شده است.

خبرگزاری دانا

مدیرکل نظارت عتبات سازمان حج وزیارت از ثبت نام یک میلیون 100 هزار نفر در سامانه سماح تاکنون خبر داد و گفت: با توجه به اینکه روادید زمینی از سوی عراق حذف شده بهتر است ثبت نام نهایی زائران در سامانه صورت گیرد تا تاریخ بازگشت از عراق نیز در سامانه مشخص شود تا زائران بدون مشکل در روز تعیین شده به مرز مورد نظر مراجعه کنند.

وب‌گاه فرارو

ستاد اربعین نیز با توجه به بسته شدن مرزهای زمینی ایران و عراق از زائران عتبات و کسانی که قصد سفر به عراق را دارند، درخواست کرد به مرزهای زمینی مراجعه نکنند. سازمان هواپیمایی نیز از توقف پروازهای عراق خبر داده است.

وب‌گاه عصر ایران

پرداخت هزینه بیمه متقاضیان فقط از طریق سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir قابل پرداخت است، بنابراین از پرداخت و واریز وجه در سایت یا لینک‌های ناشناس خودداری و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را با مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره 096380 در میان بگذارند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

سید احمد موسوی اظهار کرد: بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، یکی از شروط حضور در پیاده‌روی اربعین نام‌نویسی در سامانه سماح است.

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی البرز از مردم خواست برای ثبت نام پیاده روی اربعین فقط از طریق سامانه ثبت نام زیارت اربعین به نام سماح اقدام کنند.

خبرگزاری مهر

رئیس سازمان حج و زیارت، بر ضرورت صیانت از حقوق زائران در موضوع بیمه اربعین حسینی تاکید کرد.

وب‌گاه مشرق نیوز

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، اربعین را مراسمی فراملی و فرا شرطی خواند و گفت: دراین مراسم معنوی، محدودیت مذهبی، سنی، جسمی و سایر محدودیت ها به هیچ وجه معنا ندارد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، اربعین را مراسمی فراملی و فرا شرطی خواند و گفت: دراین مراسم معنوی، محدودیت مذهبی، سنی، جسمی و سایر محدودیت ها به هیچ وجه معنا ندارد.

وب‌گاه الف

مدیرکل نظارت عتبات سازمان حج و زیارت با اعلام این‌که تاکنون حدود دو میلیون نفر برای اربعین ثبت‌نام کرده‌اند، گفت 95 درصد زائران اربعین تمایل دارند زمینی به عراق بروند.