جمعه 10 فروردین 1403

سازمان خبرنگاران بدون مرز از رژیم صهیونیستی شکایت کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سازمان خبرنگاران بدون مرز از رژیم صهیونیستی شکایت کرد

تهران - ایرنا - «سازمان خبرنگاران بدون مرز» با احتمال اینکه حمله رژیم صهیونیستی به مقر رسانه‌ها در غزه در زمره «جنایات جنگی» قرار دارد، از این رژیم به دادگاه بین‌المللی جنایی شکایت کرد.

به گزارش ایرنا، شبکه «المملکه» اردن امروز (دوشنبه) اعلام کرد: سازمان خبرنگاران بدون مرز در این شکایت آورده است، در پی حمله رژیم صهیونیستی به «برج الجلاء» در غزه مقر 23 رسانه محلی و بین‌المللی منهدم شده است.

این سازمان بین‌المللی در شکایت خود خطاب به «فاتو بنسودا» دادستان دادگاه کیفری بین المللی که دیروز (یکشنبه - 16 می) ارسال شد، تصریح کرد که مطابق با ماده 8 اساسنامه «رم»، هدف قرار دادن عمدی رسانه‌ها و انهدام کامل و عمدی تجهیزات آن‌ها، جنایت جنگی است.

در متن این شکایت آمده است که ارتش [رژیم] اسرائیل نه تنها خسارت قابل توجهی به بخش‌های تحریریه روزنامه نگاران، تجهیزات و امکانات آن‌ها که بر اساس شرایط مقتضی تحت حمایت مردم غیرنظامی محافظت می‌شدند، وارد کرد، بلکه مانع پوشش رسانه‌ای درگیرهایی شد که به طور مستقیم و جدی بر جمعیت غیرنظامیان تاثیر می‌گذارد.

گزارشگران بدون مرز یادآور شد که پیش از این نیز شکایتی را علیه ارتش رژیم اسرائیل به خاطر هدف قرار دادن عمدی دهها روزنامه نگار فلسطینی که در «راهپیمایی بازگشت» در بهار 2018 شرکت داشتند، به دادگاه بین‌المللی جنایی ارائه کرده بود.

رژیم صهیونیستی شنبه هفته جاری با حمله به یک ساختمان 13 طبقه موسوم به برج الجلاء در غزه که محل کار رسانه‌ها از جمله «آسوشیتدپرس» و «الجزیره» قطر و استقرار خبرنگاران خارجی بود، سعی کرد تا با هدف قراردادن دفاتر خبری رسانه‌های بین‌المللی که اخبار غزه را پوشش می‌دادند، صدای رسانه‌ها را خاموش کند و مانع انتشار اخبار مربوط به جنایات این رژیم علیه مردم مظلوم فلسطین شود.

علاوه بر دفاتر رسانه‌های خبری در این ساختمان همچنین تعداد زیادی مطب پزشک، دفاتر حقوقی و منازل مسکونی وجود داشت.

حمله به برج الجلاء موجب شد تا بسیاری از دولت‌ها و نهادهای بین‌المللی و نیز شخصیت‌های جهانی آن را محکوم کنند و تلاش‌های رژیم صهیونیستی را که مرتکب این خفت شده بود را در راستای خاموش کردن صدای رسانه‌ها و در نهایت منتشر نشدن جنایات صهیونیستها علیه مردم مظلوم فلسطین، ارزیابی کردند.

از هفته گذشته و در پی حملات صهیونیست‌ها به فلسطینی‌ها در محله «شیخ جراح» در شرق بیت المقدس، که به مسجد الاقصی هم کشیده شد، نیروهای مقاومت فلسطینی وارد عمل شده و سرزمینهای اشغالی را هدف صدها موشک و راکت خود قرار داده‌اند.

در حالی حملات علیه غزه وارد هشتمین روز پیاپی شده که رژیم صهیونیستی از بامداد یکشنبه حملات گسترده و وحشیانه‌ای را علیه مناطق مختلف مسکونی نوار غزه صورت داده است.

وزارت بهداشت فلسطین آمار شهدای حملات جنایتکارانه هشت روزه ارتش رژیم صهیونیستی تاکنون را 218 شهید از جمله 60 کودک اعلام کرد.

مقاومت فلسطین در پاسخ به این جنایات صهیونیست‌ها، اراضی اشغالی از جنوب تا شمال را آماج حملات گسترده موشکی و راکتی قرار داده که طی آن ده‌ها صهیونیست زخمی شده و خسارت‌های سنگینی به دشمن اشغالگر وارد کرده است.

*س_برچسب‌ها_س*