یک‌شنبه 15 مهر 1403

سالانه حدود 220 میلیارد تومان مستمری به مددجویان بهزیستی کرمانشاه پرداخت می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سالانه حدود 220 میلیارد تومان مستمری به مددجویان بهزیستی کرمانشاه پرداخت می‌شود

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه این اداره کل یکی از مهمترین نهادهای حمایتی دولت در راستای کمک به افراد معلول و محروم جامعه است، گفت: در طول یکسال گذشته بهزیستی 219 میلیارد و 850 میلیون تومان به مددجویان زیرپوشش این نهاد در استان کرمانشاه در قالب مستمری پرداخت کرده است.

دکتر «فرحناز محمدی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر؛ با بیان اینکه بهزیستی به 39 هزار و 180 نفر مددجو کرمانشاهی مستمری پرداخت می‌کند، افزود: در طول یکسال گذشته پنج هزار نفر به مددجویان زیرپوشش این نهاد در استان کرمانشاه افزوده شده است.

وی در ادامه به اقدامات سازمان بهزیستی در طول یکسال گذشته اشاره کرد و از اجرای پروژه مهم مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست بهزیستی کرمانشاه با مشارکت بخش غیر دولتی خبر داد و گفت: این طرح مهم با 60 درصد پیشرفت فیزیکی در دست احداث است.

محمدی همچنین از راه اندازی هفت مرکز روزانه خدمات توانبخشی در شهرستان های استان مانند جوانرود، کرمانشاه، پاوه، ثلاث، کنگاور خبر داد و گفت: در طول یکسال گذشته 16 هزار و 662 مورد خدمات توابخشی برای جامعه هدف شهری و روستایی در این مراکز ارایه شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه از مناسب سازی 500 خودرو و منزل مسکونی افراد دارای معلولیت، توزیع پنج هزار وسایل کمک توابخشی، تامین چهار هزار و 847 اندام مصنوعی برای افراد دارای معلولیت خبر داد و افزود: در طول یکسال گذشته در کمیسیون پزشکی تشخیص شدت و نوع معلولیت سازمان بهزیستی استان کرمانشاه؛ پنج هزار و 155 فرد دارای معلولیت شناسایی شده است.

بهزیستی کرمانشاه از سه هزار و 330 سالمند و بیمار روانی مراقبت می‌کند

محمدی در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار داشت: بهزیستی استان کرمانشاه از سه هزار و 330 نفر دارای معلولیت، سالمند و بیماران روانی نگهداری می کند و به 2 هزار و 423 نفر دیگر کمک هزینه حق پرستاری پرداخت می نماید.

وی همچنین از پرداخت کمک هزینه تحصیلی و ایاب و ذهاب به پنج هزار و 560 نفر از مددجویان بهزیستی کرمانشاه در طول سال خبر داد و گفت: در این مدت از 14 هزار و 285 فرد سوء مصرف کننده مواد مخدر در کمپ های ترک اعتیاد، تی سی، ماده 16، مراگز گذری، درمان سرپایی و سرپناه های شبانه روزی نگهداری شده است.

ساماندهی 378 کودک خیابانی

این مقام مسئول در ادامه از ساماندهی 378 کودک خیابانی و پرداخت کمک هزینه نگهداری 70 کودک کار به خانواده ها خبر داد و بیان داشت: در طول یکسال گذشته از 376 زن و دختر آسیب دیده و در معرض آسیب در خانه‌های امن و سلامت خدمات حمایتی و همچنین به 25 هزار و 550 نفر خدمات اورژانس اجتماعی ارائه شده است.

محمدی همچنین از تشکیل 52 گروه همیار زنان سرپرست خانوار و پرداخت بیمه پایدار بازنشستگی شهری و روستایی به هزار و 864 زن سرپرست خانوار خبر داد و و گفت: اکنون از 110 کودک بی سرپرست در هشت مرکز نگهداری می شود و برای 163 کودک بی سرپرست بیمه آتیه پرداخت می شود و امداد رسانی به 110 کودک در خانواده های جایگزین اقدام شده است.

180 واحد مسکونی خانواده های داری معلول واگذار شده است

وی در بخش دیگری از ارایه خدمات بهزیستی استان کرمانشاه به مددجویان زیرپوشش بیان داشت: در طول یک سال گذشته 180 واحد مسکونی به خانوارهای دارای معلول زیر پوشش واگذار شده و به 381 مورد کمک هزینه تعمیر و ودیعه مسکن شده است.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه صحبت های خود به خدمات غربال گری به نوزادان زیرپوشش بهزستی اشاره کرد و اظهار داشت: در طول یکسال گذشته 24 هزار و 915 نوزاد بدو تولد شنوایی سنجی شدند، 78 هزار و 373 کودک سه تا 6 سال غربالگری بینایی و پیشگیری از تنبلی چشم خدمات دریافت کردند، و 2 هزار 399 مورد برنامه پیشگیری از اختلالات ژنتیکی و 464 مورد کمک هزینه انجام شده و برای 397 هزار و 670 نفر برنامه های آگاه سازی و آموزش پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی برگزار شده است.

محمدی در ادامه از مشاوره حضوری و تلفنی به 60 هزار مراجع و مشارکت 720 نوجوان در طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران خبر داد.

به 2 هزار و 470 مددجو تسهیلات اشتغال پرداخت شده است

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه همچنین در بخش پایانی صحبت های خود با بیان اینکه تسهیلات ایجاد اشتغال به 2 هزار و 470 مددجو این نهاد در طول یکسال گذشته پراخت شده است، گفت: در این مدت برای موسسات مطابق دستور العمل ماده 26 نیز 27 مورد مجوز صادر شده است.

محمدی همچنین از تبدیل وضعیت 100 نفر از نیروهای شرکتی و قراردادی سازمان بهزیستی کرمانشاه خبر داد و همچنین در خصوص جلب مشارکت های مردمی نیز گفت: 12 درصدجلب مشارکت های این سازمان نسبت گذشته افزایش یافته است.

176 هزار نفر از جمعیت 2 میلیون نفری استان کرمانشاه به نوعی با خدمات بهزیستی سرکار دارند.

برچسب‌ها

پرونده خبری