سه‌شنبه 17 مهر 1403

ساماندهی متکدیان قم منوط به همکاری همه دستگاه‌های ذیربط است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ساماندهی متکدیان قم منوط به همکاری همه دستگاه‌های ذیربط است

قم - ایرنا - عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: دستگاه‌های زیادی در ساماندهی متکدیان رسالت دارند که این وظایف بنا به دلایلی روی زمین مانده‌است و نیازمند همکاری همگانی در این خصوص هستیم.

معصومه آمره روز چهارشنبه در گفت و گویی، با بیان اینکه طبق مصوبه شورای عالی اداری در سال 78 حدود 11 دستگاه مختلف در حوزه ساماندهی متکدیان به‌عنوان مسئول معرفی‌شده است افزود: ازجمله این دستگاه‌ها می‌توان به کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، نیروی انتظامی، دادگستری استان‌ها، اداره کار و امور اجتماعی، شهرداری، استانداری، فرمانداری، وزارت کشور و صداوسیما اشاره کرد؛ هریک از این دستگاه‌ها وظایفی درخصوص ساماندهی متکدیان دارند.

عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: طبق قانون جمع‌آوری افراد به عهده شهرداری است، اما درمان آن‌ها با دانشکده علوم پزشکی، اشتغال با اداره کار، ارائه مشاوره بر عهده بهزیستی و ارائه آموزش و مدرک بر عهده اداره کل فنی و حرفه‌ای و دیگر اقدامات بر عهده دیگر دستگاه‌هاست.

معصومه آمره در حاشیه بازدید از مرکز غربالگری شهر قم اظهار داشت: طبق آخرین مصوبه شورای عالی اداری کشور که در خصوص ساماندهی متکدیان ابلاغ‌شده است، دو وظیفه بر عهده شهرداری بوده که شامل جمع‌آوری کارتن‌خواب‌ها و متکدیان از سطح شهر و آماده کردن مکانی مناسب در اختیار دیگر ارگان‌ها است.

وی با ابراز نگرانی از عدم توجه مطلوب به ساماندهی مناسب در این زمینه و شرایط خاص شهر مقدس قم، ابراز کرد: این تقسیم وظایف به‌درستی صورت گرفته، اما در مقام اجرا نیاز به تلاش و همکاری بیشتر دستگاه‌های مربوطه دارد تا وضعیت کارتن‌خواب‌ها و متکدیان شهر ساماندهی گردد./

*س_برچسب‌ها_س*