یک‌شنبه 15 مهر 1403

سامانه بارشی وارد زنجان می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سامانه بارشی وارد زنجان می‌شود

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: با ورود سامانه بارشی به زنجان از فردا / یکشنبه / شاهد بارش‌های رگباری در مناطق مختلف استان خواهیم بود.

حسین سلطانی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بارش های پراکنده تا روز سه شنبه هفته جاری در استان رخ خواهد دارد و از روز دوشنبه نیز دمای هوای زنجان به طور محسوسی کاهش خواهد یافت.

وی به کشاورزان توصیه کرد، آمادگی لازم را برای جلوگیری از آسیب به محصولات خود داشته باشند و اقدامات پیشگیرانه را در این خصوص انجام دهند.

سلطانی با بیان اینکه هم اکنون آسمان زنجان در اغلب مناطق استان صاف است، اظهار داشت: از بعدازظهر روز جاری آسمان این استان ابری خواهد شد.

وی میزان دمای هوای زنجان را در زمان حاضر 11 درجه سانتیگراد عنوان کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه سانتیگراد کاهش یافته است.

سلطانی به دمای هوای مناطق مختلف این استان طی 24 ساعت گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: طی این مدت آب‌بر طارم با 28 درجه سانتیگراد گرمترین و گرماب در شهرستان خدابنده با حداقل 9 درجه سانتیگراد خنک ترین نقاط این استان ثبت شد.

استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*