یک‌شنبه 15 مهر 1403

سامانه بارشی و هوای سرد تا پایان هفته در زنجان مستقر است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سامانه بارشی و هوای سرد تا پایان هفته در زنجان مستقر است

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: سامانه بارشی و هوای سرد تا پایان هفته همچنان در زنجان فعال و مستقر خواهد بود و میزان دما در برخی نقاط استان می‌تواند به صفر درجه سانتیگراد نیز برسد.

حسین سلطانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روز پنجشنبه /17 مهرماه / از ناپایداری های هوای زنجان کاسته شده و هفته آینده نیز سامانه بارشی در این استان نخواهیم داشت و از اواسط هفته نیز دما روند افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه امروز / سه شنبه 15 مهر ماه / آسمان اغلب نقاط استان زنجان ابری و نیمه ابری بوده و از بعدازظهر با وزش باد و بارش های پراکنده باران همراه خواهد شد، اظهار داشت: در زمان حاضر ارتفاعات شهرستان طارم ابری و مه آلود است و اواخر وقت چهارشنبه میزان بارش ها در استان بیشتر خواهد شد.

سلطانی تصریح کرد: دمای فعلی شهر زنجان 22 درجه سانتیگراد بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت 2 درجه سانتیگراد کاهش پیدا کرده است و طی 24 ساعت گذشته نیز خیرآباد از توابع شهرستان سلطانیه با پنج درجه سانتیگراد و حلب از توابع شهرستان ایجرود با 26 درجه سانتیگراد به ترتیب خنکترین و گرمترین نقطه این استان به ثبت رسیدند.

استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*