چهارشنبه 11 مهر 1403

سجادی: نان اصلاح‌طلبان در دمیدن به اختلاف میان اصولگرایان است / سکوت مرعشی درباره ردصلاحیت‌های شورای نگهبان

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
سجادی: نان اصلاح‌طلبان در دمیدن به اختلاف میان اصولگرایان است / سکوت مرعشی درباره ردصلاحیت‌های شورای نگهبان

فارس نوشت: سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: نان اصلاح‌طلبان در دمیدن به اختلاف میان جناح رقیب است، در حالی که آنان در میان خود، اختلافاتی جدی دارند.

کمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره‌ی ضرورت ائتلاف میان نیروی جناح اصولگرا یا گروه‌هایی که اکنون نیروهای انقلاب خوانده می‌شوند گفت: چون در برخی از شهرها مانند تهران مردم نمی‌توانند، از میان 700، 800 و حتی شمار بیشتری از نامزدها کاندیدای مورد نظر خود را به سادگی انتخاب کنند. اما مردم معمولا بسته به نوع تفکر و عقایدی که دارند به فهرست‌های انتخاباتی اعتنای خاصی پیدا می‌کنند. در مورد اصولگرایان نیز لازم است که داوطلبان یا فعالان سیاسی این جناح و به هر حال هرکسی که مربوط به اردوگاه اصولگرایی می‌شود، فهرست‌های متعدد نداشته باشند و یا در جمعی که فهرستی ارائه نمی‌دهد قرار نگیرند.

وی ادامه داد: در واقع باید یک فهرست 30 نفره باشد و تبلیغات مناسبی نیز پیرامون آن انجام شود، تا مردم بتوانند اعتماد کنند و به آن فهرست رای بدهند. این ضرورت از آن روست که فهرست واحد هم جمع و جور و شسته و رفته است و هم افرادی که درآن حضور دارند، با شاخص‌های گوناگونی مورد سنجش قرار گرفته‌اند و دارای صلاحیت کافی هستند، بنابراین هم مردم می‌توانند به خواسته خود برسند و هم جامعه اصولگرایی می‌تواند به اهدافی که برای خود تعیین کرده است دست یابد. البته رسیدن به فهرست واحد نیز دشواری‌های خاص خود را دارد، اما با تلاش‌های بسیاری که صورت گرفته و سازوکاری که از سوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، جبهه پیروان خط امام و رهبری و همکاری و کمک جامعه روحانیت مبارز و سایر اصولگرایان، سعی شده است که این اسامی به گونه‌ای انتخاب شوند که بهترین نتیجه به دست آید.

وی در پاسخ به سوالی درباره آنکه در این شرایط چرا تمرکز جناح رقیب که اصلاح‌طلبان هستند، روی هدف قرار دادن وحدت اصولگرایان واقع شده و بیشتر تلاش آنان معطوف به ایجاد شکاف در میان این ائتلاف است؛ گفت: البته تاکید بر روی اختلاف و وجود شکاف در میان اصولگرایان همواره از کلیدواژه‌های ادبیات سیاسی اصلاح‌طلبان بوده است. در واقع به قول معروف نان این گروه در دمیدن به اختلاف میان جناح رقیب است و این در حالی است که خود اصلاح‌طلبان درون اردوگاه خود دست به تشکیل شوراها و مجامعی زده‌اند تا در میان نیروهایشان انسجام ایجاد کنند و بسیار هم در این زمینه جدی هستند.

سجادی با اشاره به هجمه ها علیه قالیباف گفت: همان‌گونه که گفتم یکی از کلیدواژه‌های اصلی اصلاح‌طلبان اختلاف افکنی میان جناح رقیب است، اما مطلب دیگری که به همین رفتار مربوط است، اینکه آنها احتمالا گمان می‌کنند که آقای قالیباف رای بالایی خواهد داشت و به نظرشان می‌رسد که ایشان احتمالا در فهرست اصولگرایان نیز در جایگاه مناسبی قرار خواهد گرفت و به این دلیل با تخریب آقای قالیباف تلاش می‌کنند تا به نوعی دفع مقدر کرده باشند، که مثلا ایشان رای نیاورد یا رایش کم باشد و یا پس از انتخابات در مجلس مشکلاتی برایش ایجاد شود و نتواند به خوبی عمل کند و ضعیف باشد. این کار در مورد چهره‌های بارز همواره انجام می‌شود و در واقع به نوعی ترور شخصیت به شمار می‌رود، تا وجهه افرادی که ممکن است رای بالایی داشته باشند تخریب شود.

حزب کارگزاران در مجموع کشور 5 تایید صلاحیت‌شده دارد

حسین مرعشی، سخنگو و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، با درباره اعضای تایید صلاحیت‌شده این حزب از طرف هیات مرکزی نظارت گفت: تاکنون در مجموع کشور از حزب کارگزاران پنج نفر تایید صلاحیت شده‌اند.

بنابر گزارش اعتمادآنلاین، او با اعلام اینکه آمار دقیق ثبت‌نام‌کنندگان این حزب در انتخابات مجلس یازدهم را نمی‌داند، درباره افرادی که از شورای مرکزی تایید شده‌اند گفت: خانم پروانه مافی نماینده فعلی مجلس و سید فاضل موسوی از شورای مرکزی جزو تایید صلاحیت‌شدگان هستند.

مرعشی همچنین در مورد نحوه رد صلاحیت اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس یازدهم سکوت کرد و گفت: اظهارنظر در این خصوص را به بعد از تصمیم‌گیری در شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان موکول می‌کنند.

217215

کد خبر 1342675
سجادی: نان اصلاح‌طلبان در دمیدن به اختلاف میان اصولگرایان است / سکوت مرعشی درباره ردصلاحیت‌های شورای نگهبان 2