جمعه 10 فروردین 1403

سجادی: پیگیر استخدام مدال آوران پارالمپیک هستیم

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
سجادی: پیگیر استخدام مدال آوران پارالمپیک هستیم

وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مراسم هفته و روز ملی پارالمپیک گفت: براساس هماهنگی که با خسروی‌وفا انجام شده، اسامی ورزشکاران پارالمپیکی به ما داده شده و مشکلی وجود ندارد، قطعا می‌توانیم در خدمت مدال‌آوران واجد شرایط باشیم.

به گزارش ایسنا، وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مراسم روز ملی پارالمپیک در خصوص زیرساخت‌های ورزش جانبازان و معلولان اظهار کرد: ما تابع برنامه‌ها هستیم و هر برنامه‌ای که روی میز باشد را فرصت داریم تا در بودجه سال 1401 بگنجانیم.

وی گفت: زیر ساخت‌های ما معمولا به صورت مشترک استفاده می‌شود و اگر محدودیتی وجود داشته باشد آن را با برنامه‌ریزی جبران می‌کنیم.

سجادی خاطرنشان کرد: کمیته ملی المپیک و پارالمپیک برادرانه در کنار هم کار می‌کنند و هر نیازی به صورت تخصصی داشته باشند، ما در خدمت هستیم و اگر گزارشی به دست ما برسد در بودجه سال 1401 در نظر گرفته خواهد شد.

وزیر ورزش اظهار کرد: فدراسیون جانبازان و معلولین در شمال مجموعه شیرودی، امکانات تخصصی خوبی دارد ولی در مرکز شهر قرار گرفته است. ما امیدواریم تمام ورزشکاران جانباز و معلول که بر گردن همه ما حق دارند در همه جای کشور از امکانات قابل قبولی بهره ببرند. این تکلیف ماست و جای نگرانی ندارد.

سجادی درباره حضورش در مراسم هفته پارالمپیک افزود: با اینکه درگیر یک ماموریت خارج از استان بودم، اما با افتخار توانستم برای دقایقی در کنار همکاران‌مان حضور پیدا کنم. با افتخار اعلام می‌کنم که بزرگترین رویداد ورزشی پارالمپیک در کشورمان ایران برگزار می‌شود. رکوردی که از شرکت‌کنندگان ثبت شده 60 هزار نفر معلول و جانباز است و این عدد شوخی نیست. افرادی که دست اندرکار برگزاری مسابقات ورزشی هستند می‌دانند که اجرای این برنامه چقدر سخت است. البته به دلیل شیوع ویروس کرونا دو سال است که این برنامه به صورت نمادین برای نگه داشتن این نهضت برگزار می‌شود.

وزیر ورزش گفت: امیدواریم بتوانیم بعد از کرونا دوباره این مسابقات را برگزار کنیم و بتوانیم رکورد 60 هزار ورزشکار را بشکنیم.

وزیر ورزش خاطرنشان کرد: وزارت ورزش بر خود وظیفه می‌داند، از کمیته ملی پارالمپیک و دیگر فدراسیون‌ها و کمیته‌های مرتبط حمایت کند. به طور مثال ما در فدراسیون قایقرانی کمیته ورزشکاران خاص پارالمپیک وجود دارد و مسائل این ورزش پیگیری می‌شود. این موضوع در تکواندو و رشته‌های دیگر هم انجام می‌شود که نشان دهنده درک و شعور ورزش ماست که همه به صورت ترکیبی یار و همراه کمیته ملی پارالمپیک هستند. ما فدراسیون‌های تخصصی دیگری را هم داریم که مرتبط با پارالمپیک کار می‌کنند، مثل فدراسیون ورزشی بیماران خاص.

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم تمام این اقشار در جمهوری اسلامی ایران طبق ضوابط و شرایط دنیا حقوق مدنی‌شان رعایت شود. ضمن این که به دنبال آن هستیم این افراد را سازماندهی کنیم تا در مسابقات ملی و جهانی شرکت کنند.

سجادی ادامه داد: ورزش برای جانبازان و معلولان فقط قهرمانی نیست و ما اهداف والای انسانی را هم دنبال می‌کنیم. ما به بهانه ورزش این عزیزان را به جامعه بر می‌گردانیم.

وی اظهار کرد: یکی از شگفتی‌های ورزش معلولان، فوتبال نابینایان است و یکی از شگفتی‌های این رشته این است که دروازه‌بان هر تیم، بیناست و جالبتر این است که یک فرد نابینا به یک دروازه‌بان بینا گل می‌زند. آن دروازه‌بان محدودیتی ندارد و می‌تواند دروازه‌بان تیم ملی آن کشور باشد. این اتفاق جالبی است که می‌توان از توانایی باقیمانده استفاده کرد.

وزیر ورزش و جوانان در پایان همچنین درباره استخدام ورزشکاران پارالمپیکی تصریح کرد: خدمت مقام معظم رهبری که روز شنبه رسیدیم، همه در جریان هستند که 24 ساعت بعد این مشکل با دستور رئیس‌جمهور در هیئت دولت برطرف شد. الان با خسروی‌وفا هماهنگ هستیم و اسامی به ما داده شده است. مشکلی وجود ندارد و می‌توانیم در خدمت مدال‌آوران واجد شرایط باشیم.

انتهای پیام