سه‌شنبه 10 مهر 1403

سخنگوی قوه قضائیه: محدوده زمانی و مکانی دسترسی به خدمات قضائی برداشته شد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
سخنگوی قوه قضائیه: محدوده زمانی و مکانی دسترسی به خدمات قضائی برداشته شد

سخنگوی قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه به جایی رسیده که با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، محدوده مکانی و زمانی دسترسی به خدمات قضائی برداشته شده است.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری مشترک مسعود ستایشی؛ سخنگوی قوه قضائیه و محمد کاظمی‌فرد؛ معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز آمار و فناوری قوه قضائیه، امروز سه‌شنبه 11 بهمن برگزار شد.

ستایشی در آغاز این نشست خبری با بیان سخنانی با تبریک 44اُمین سالگرد دهه فجر انقلاب اسلامی و ورود امام به میهن، انقلاب اسلامی را مردمی‌ترین انقلاب قرن دانست و گفت: ایام 12 تا 22 بهمن سال 57 فصل تعیین‌کننده حرکت عدالت‌خواهانه و ظلم‌ستیزانه ملت ایران به رهبری امام بود و ملت 44 سال است بر آزاده خود ایستادگی دارند.

وی افزود: آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی و حرکت تمام اجزای حاکمیت بر پایه رأی و البته تمسک به ارزش‌های اسلام، از ارکان بی‌بدیل انقلاب اسلامی است که ملت ایران اسلامی همچنان به دنبال تحقق آن هستند؛ ملت ایران در سال 57 یکدست و یکپارچه بود و امروز هم هرگونه حرکت بر خلاف اتحاد ملی مورد قبول واقع نمی‌شود.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: دشمنان 44 سال است که در خواب و خیال خود وعده می‌دهند که انقلاب، سالروز پیروزی خود را جشن نخواهد گرفت و برای آن میلیاردها دلار هزینه کرده‌اند اما ملت ایران با طراحی‌های دشمن همراهی نکردند و این رمز موفقیت ملت است.

وی تأکید کرد: آرمان انقلاب اسلامی آرمان ملت‌های تحت ظلم مقابل قلدری‌های استکبار است که منافاتی با رافاه‌طلبی و رفع تبعیض ندارد. ملت ایران برای تحقق این اهداف 44 ایستادگی کرده و از جان هزینه داده و انتطار دارد کوتاهی از سوی مسئولان صورت نگیرد. قوه قضائیه هم بر اساس وظایف قانونی خود این اطمینان را می‌دهد تا در دوره تحول و تعالی تحقق عدالت برای همگان را پیگیری کند.

سخنگوی قوه قضائیه: عرضه خودرو در بورس به نفع تولیدکننده است

ستایشی در ادامه گفت: قوه قضائیه درصدد است تا با تمام توان و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها با اقدامات خود تمام ملت عزیز و بزرگوار ایران را شاد کند و بیش از پیش موجبات افزایش وحدت و ارتقای اعتماد عمومی را محقق سازد.

وی ادامه داد: در مقطع فعلی قوه قضائیه به جایی رسیده که با بهره گیری از فناوری‌های نوین، محدوده مکانی و زمانی دسترسی به خدمات قضائی برداشته شده است و در کل گستره جغرافیایی کره زمین و تمام ساعات شبانه‌روزی از طریق پنجره واحد قوه قضائیه امکان دسترسی به خدمات حقوقی فراهم شده است.

ستایشی تصریح کرد: به لحاظ محتواها، قالب‌ها و رسیدگی‌های دقیق به مقالات و کثرت مقالات، برگزاری جشنواره آرای برتر به تاخیر افتاد اما به میمنت دهه فجر، اختتامیه نخستین دوره جشنواره نقد برتر قوه قضائیه 19 بهمن با حضور مسئولان دستگاه قضا برگزار و طی آن از برگزیدگان تقدیر خواهد شد.

در حال تکمیل....