یک‌شنبه 15 مهر 1403

سرانه بهداشتی مدارس زنجان در سه نوبت واریز شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سرانه بهداشتی مدارس زنجان در سه نوبت واریز شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: تاکنون سه نوبت سرانه بهداشتی به حساب مدارس واریز شده که برای هر دانش‌آموز حدود 12 هزار تومان تخصیص یافته و علاوه بر آن اقداماتی دیگری نیز انجام شده است.

ابراهیم رفیعی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای تهیه اقلام بهداشتی و ضدعفونی، تفاهم نامه جهت خرید مستقیم مواد بهداشتی از شرکت های طرف قرارداد به صورت ارزان و با تخفیف های مناسب منعقد شده که مدیران مدارس با هماهنگی ادارات مربوطه خود نسبت به خرید و تهیه این مواد بهداشتی اقدامات و پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهند.

وی یادآورشد: با توجه به تثبیت حضور دانش‌آموزان در مدارس مسائل آموزشی، پرورشی و تربیتی باید در اولویت باشد که در این ارتباط مدیران و معلمان نسبت به پیگیری امور آموزشی، بودجه بندی دروس، ارزیابی مستمر دانش آموزان با توجه به شرایط آنها در کلاسهای حضوری و یا در شبکه شاد اقدام کنند.

این مسؤول ادامه داد: طبق برنامه ریزی انجام شده، مبنی بر راه‌اندازی 2 مرکز تولید محتوا در هر منطقه، مدیران مدارس در صورت نیاز به محتوای آموزشی از این مراکز نسبت به تهیه و توزیع محتوای آموزشی در بین دانش آموزان اهتمام می کنند.

وی، با تأکید بر عدم ایجاد نگرانی مضاعف برای اولیا و دانش آموزان گفت: مدیران و معلمان مدارس باید تمام تلاش خود را در راستای ایجاد فضایی آرام و بدون استرس جهت حضور دانش آموزان در کلاس‌های آنلاین و در صورت نیاز کلاس حضوری به کار گیرند.

رفیعی با اشاره به بازدیدهای اخیر تیم های نظارتی اداره کل آموزش و پرورش از مناطق مختلف ابراز داشت: در بسیاری از مدارس حضور دانش آموزان کمتر شده که در این خصوص مدیران مدارس در تهیه مواد ضدعفونی کننده با توجه به نیاز و شرایط مدرسه اقدام کنند تا از هزینه‌های اضافی جلوگیری شود.

وی اصول کلی پروتکل های بهداشتی و مسائل اجتماعی، آموزشی، رعایت فاصله اجتماعی دانش آموزان در مدارس، استفاده از ماسک در مسیر مدرسه، ورزش های انفرادی و رعایت فاصله ها در جلسات معلمان را از جمله موضوعات مورد تاکید در این بخش عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: آموزش در سه وضعیت به صورت حضوری در مدارس، آموزش در بستر شبکه شاد و کانال های مختلف تلویزیونی شامل شبکه آموزش و غیره در نظر گرفته شده است که علاوه بر آن آموزش های تجمیعی همراه با ارسال بسته های یادگیری خودآموز ویژه مناطق محروم و فاقد برخورداری از هر نوع امکانات، شبکه سازی و تعامل و نظارت ها و تشکیل تیم های بازدید نیز انجام گرفته است.

وی با اشاره به مشکلات شبکه شاد گفت: مشکلات مربوط به شبکه شاد از مناطق احصا و به وزارت آموزش و پرورش استان منعکس شده است که امیدواریم در روزهای آتی با بروز رسانی آن مشکلات موجود مرتفع شود.

*س_برچسب‌ها_س*