سه‌شنبه 1 خرداد 1403

سرلشکر صفوی: روسیه آماده انتقال خط ترانزیت کالاهایش به ایران است

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
سرلشکر صفوی: روسیه آماده انتقال خط ترانزیت کالاهایش به ایران است

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: پس از وقوع جنگ روسیه و اوکراین، اروپا راه‌های ترانزیت را به روی روسیه بست و اکنون روسیه آماده است تا بخش عظیمی از این ترانزیت را از طریق ایران و خلیج فارس انجام دهند.

- اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در جشنواره پاسداران اهل قلم که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: از طرف رهبر معظم انقلاب وکیل هستم تا سلام ایشان را به شما نویسندگان و پژوهشگران و خانواده‌هایتان برسانم.

وی در ادامه گفت: پاسدار باید اهل فکر، ذکر، قلم، علم و عمل صالح باشد‌. بهترین عمل صالح نیز جهاد فی سبیل الله است. هدف یک پاسدار نیز باید عاقبت به خیری باشد.

سعیدی: در اغتشاشات سال 1401 جنگ هوشمند و ترکیبی را تجربه کردیم

سرلشکر صفوی عنوان کرد: دشمن در اتفاقات اخیر به دنبال اجرای جنگ ترکیبی و شناختی بود و در این راستا از همه ابزار حتی فحاشی و توهین استفاده کرد. در چنین حوادث و اتفاقاتی، افرادی باید باشند تا از دشمنی‌ها نترسند و صحنه را به‌خوبی تبیین کنند.

وی با اشاره به "جهاد تبیین" گفت: لازم است پاسداران اهل فکر دست به قلم بشوند و کارهای پژوهشی و تحقیقی انجام بدهند. همه باید در جهاد تبیین نقش‌آفرینی کنند و مرعوب صحنه‌آرایی‌های دشمنان نشوند. فحاشی و توهین دشمنان نباید موجب عقب‌نشینی اهل فکر شود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با یادآور شدن خصوصیات فردی شهدای پاسدار گفت: پاسداران باید اهل ذکر باشند. اهل ذکر بودن راه‌ها را هموارتر می‌کند.

هفت مولفه قدرت‌ساز

سرلشکر صفوی در ادامه علوم مختلف به خصوص فناوری‌های جدید (هوافضا، رسانه و...)، اقتصاد، فرهنگ و تمدن، وجود رهبران خردمند و حکیم، نیروهای مسلح قدرتمند، جغرافیای طبیعی و انسانی و تعامل و ارتباط با سایر کشورها را هفت مولفه قدرت دانست.

وی در خصوص رهبری گفت: مقام معظم رهبری جبهه مقاومت را توسعه دادند و اگر ایشان نبود سوریه و... از دست رفته بود. سردار سلیمانی فرمانده در میدان بود و رهبری صحنه‌ها را هدایت می‌کردند.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: دشمنان به دنبال انزوای ایران هستند و نمی‌خواهند ایران چهارراه جهانی باشد. نگاه ایران به همسایگان که 600 میلیون نفر جمعیت و میلیاردها دلار تجارت دارند، نگاه خوبی است اما روابط باید گسترده‌تر شود و افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: پس از وقوع جنگ روسیه و اوکراین، اروپا راه‌های ترانزیت را به روی روسیه بست. روسیه آماده است تا بخش عظیمی از این ترانزیت را از طریق ایران و خلیج فارس انجام دهند. حق ترانزیتی که می‌تواند نصیب ایران شود رقم بزرگی است اما لازمه آن این است که زیرساخت‌های ایران توسعه یابد و پذیرای حجم ترانزیت باشد.

سرلشکر صفوی در پایان بیان کرد: ایران قوی است و دشمنان نمی‌توانند در برابر نیروهای مسلح ایران هیچ غلطی بکنند، اما آن چیزی که می‌تواند برای کشور خطرآفرین باشد نفوذ، ضعف مدیریتی و... است.