دوشنبه 2 مهر 1403

سرمایهگذاری 35 میلیارد ریالی مخابرات منطقه کردستان در حوزه دیتا

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
سرمایهگذاری 35 میلیارد ریالی مخابرات منطقه کردستان در حوزه دیتا

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: از ابتدای امسال تا کنون به منظور توسعه و تقویت شبکه دیتای استان 35میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است.

آزاد حکمت در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اشاره به شرایط و بحران اجتماعی به وجود آمده در سال جاری و افزایش ضرورت استفاده مردم از بسترهای اینترنتی و مجازی اظهار کرد: تامین نیاز پهنای باند دانشگاه ها و مراکز آموزشی، ایجاد امکانات و زیر ساخت‌های لازم برای پوشش نیازهای اینترنتی مشتریان، برقراری زیر ساخت جهت برگزاری جلسات ادارات و سازمان‌ها به صورت ویدیو کنفرانس و... از آیتم هایی است که به کیفیت شبکه دیتای وابسته هستند.

وی افزود: اجرای پروژه IPNI و توسعه CORE شبکه دیتای استان، توسعه UPLINK اکثر شهرستان‌ها به 2/5 تا ده برابر توسعه ظرفیت پورت ADSL و پهنای باند UPLINK در 50 نقطه روستایی، نصب و راه‌اندازی ده دستگاه سوییچ جهت تامین پهنای باند بدون محدودیت و نصب نصب و راه اندازی ماژولها و تجهیزات لازم برای افزایش 50 درصدی ظرفیت BRAS استان با هدف ارائه سرویس اینترنت به 96 هزار مشترک ONLINE از جمله اقداماتی است که در منطقه کردستان انجام شده است.

حکمت اذعان کرد: افزایش ظرفیت UPLINK مرکز روستایی بیساران از توابع شهرستان سروآباد به میزان 50 برابر و تامین لینک 1G، افزایش ظرفیت UPLINK مرکز شهر موچش از توابع شهرستان کامیاران به میزان ده برابر و تامین لینک 1G، توسعه و افزایش ظرفیت پهنای باند روستاهای عیسی آباد، تودار ملا، خوشاب، گزر دره، سراب قامیش، خشکین، آقبلاق و پالنگان در چند روز اخیر به بیش از چهار برابر از دیگر عملیاتی است که در سال جاری محقق شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اعلام اینکه ظرفیت UPLINK استان برای تامین نیاز شبکه دیتا 30G است که حدود 70 درصد آن استفاده می شود اظهارداشت: افزایش یک لینک 10G به ظرفیت استان در کمترین زمان ممکن پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه در هشت ماه سال 99 تعداد چهار هزار و 500 IP اینترنتی به ظرفیت استان اضافه شده است؛ عملکرد همکاران حوزه شبکه دیتای استان در نیمه اول آذر ماه جاری را قابل تقدیر دانست و یادآور شد: ظرف کمتر از 15 روز تعداد هشت هزار IP جدید به ظرفیت استان افزوده شده است.

حکمت با بیان اینکه ترافیک و پهنای باند مصرفی استان در دو سال اخیر رشد قابل توجهی داشته است و میانگین مصرف شبانه روزی ترافیک در حال حاضر بیش از 130 ترابایت است تصریح کرد: این مهم بیانگر این نکته است که بخش چشمگیری از کل پهنای باند مصرفی ارتباطات زیرساخت استان به مشتریان ADSL مخابرات تعلق یافته است.

وی با تشریح اینکه برای عملیاتی نمودن پروژه های فوق مبلغ 35میلیارد ریال اعتبار هزینه و سرمایه گذاری شده است اضافه کرد: ارائه خدمات و سرویس های مخابراتی با کیفیت و مبتنی بر دیتا از اولویت ها کاری و استراتژیهای تعریف شده ی شرکت مخابرات ایران است که ما نیز در این راستا گام های بلندی برداشته ایم.

مدیر مخابرات منطقه کردستان در پایان یادآورشد: با تلاش و همت همکاران منطقه موفق شده ایم در تحقق شاخص ها و عملیاتی نمودن برنامه های تدوین شده در حوزه شبکه دیتا جایگاه مناسب و مطلوبی در سطح کشور داشته باشیم.

انتهای پیام