جمعه 28 اردیبهشت 1403

سریال «مهیار عیار» در دوران صفویه ساخته می شود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
سریال «مهیار عیار» در دوران صفویه ساخته می شود

تهیه کننده سینما و تلویزیون، گفت: یکی از ویژگی های سریال «مهیار عیار» این است که ما توجه خاصی به بحث مستشرقین و جهانگردانی داریم که از اروپا به سمت ایران می آمدند و تحت تاثیر فرهنگ و تمدن ایران قرار می گرفتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهروز مفید تهیه کننده سینما و تلویزیون درباره آخرین سریال خود گفت: فیلم نامه سریال «مهیار عیار» به طور کامل توسط محمدرضا نیکو نوشته شده است، اما باید شبکه درباره هزینه های تولید اعلام نظر کند و در صورتیکه برای این کار سرمایه گذاری کند به نظرم کار خوبی خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای اولین بار است که فضای تاریخی را در سریال هایش تجربه می کند، افزود: این قصه در دوران صفویه اتفاق می افتد و ماجرای جوانمرد و عیاری است که در این دوره زندگی می کند و در اثر یک اتفاقی توبه می کند و به سمت جوانمردی پیش می رود که هر بار داستانی برای رازگشایی یک حادثه در آن مقطع دارد. وی با بیان ویژگی های این سریال نیز گفت: یکی از ویژگی های سریال «مهیار عیار» این است که ما توجه خاصی به بحث مستشرقین و جهانگردانی داریم که از اروپا به سمت ایران می آمدند و تحت تاثیر فرهنگ و تمدن ایران قرار می گرفتند. این تهیه کننده درباره انتخاب کارگردان این سریال نیز بیان داشت: با چند کارگردان درباره این سریال صحبت کردیم اما به محض اینکه از سوی شبکه آمادگی تولید اعلام شود، درباره کارگردان تصمیم می گیریم. انتهای پیام /