یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

سفر در جاده‌های این شهرستان خطرساز شد!

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
سفر در جاده‌های این شهرستان خطرساز شد!

فرماندار طرقبه شاندیز اعلام کرد که به دلیل برودت هوا و یخ زدگی و لغزنده شدن سطح معابر و جاده های طرقبه شاندیز، سفر به مناطق ییلاقی این شهرستان تا سه روز آینده خطرساز است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، حمیدرضا ضیایی رحیمیان افزود: با توجه به صدور هشدارسطح نارنجی توسط هواشناسی استان مبنی بر تداوم بارش برف طی امروز و تقویت آن تا فردا پنجشنبه و ماندگاری هوای سرد، یخزدگی و لغزندگی جاده ها، تشکیل مه و کاهش دید و اختلال در سیستم حمل ونقل جاده ای، از شهروندان می خواهیم از حرکت به سمت مناطق تفریحی شهرستان خودداری نمایند.

وی گفت: در حال حاضر تیم های هلال احمر برای امداد رسانی احتمالی در مناطق مستعد خطر در شهرستان مستقر شده اند اما در صورت حضور گسترده مردم در مناطق ییلاقی و روستایی قطعا شهروندان گرفتار برف و یخبندان شده و امکان امدادرسانی سریع به همه وجود نخواهد داشت.

فرماندار طرقبه شاندیز با یادآوری یخبندان ماه گذشته در این شهرستان و گرفتار شدن صدها خودرو در معابر، بیان کرد: هشدار می دهیم خودروها با ورود به مسیرهای روستایی در این مناطق قطعا گرفتار برف و معابر یخ زده خواهند شد.

بر اساس اعلام دستگاه‌های خدماتی، شمار ساکنان شهرستان طرقبه و شاندیز حدود 80 هزار نفر است که این جمعیت در دو شهر طرقبه و شاندیز و 39 روستای دارای دهیاری سکونت دارند.

همچنین اکنون 15 آبادی شهرستان طرقبه شاندیز، روستای هدف گردشگری شناخته شده و ییلاقی و گردشگر پذیر هستند.

شهرستان طرقبه - شاندیز نزدیکترین قطب گردشگری به مشهد و منطقه تفرجگاهی برخوردار از جاذبه‌های طبیعی کوهستانی، چشم‌اندازهای سرسبز، رودخانه و هوای مطبوع است.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید