سه‌شنبه 29 خرداد 1403

سقف قرارداد در فوتبال معنایی ندارد؛/ درخشان: پرسپولیس باید سرمربی خارجی بیاورد

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
سقف قرارداد در فوتبال معنایی ندارد؛/ درخشان: پرسپولیس باید سرمربی خارجی بیاورد

حمید درخشان می‌گوید پرسپولیس باید به سرعت سرمربی خارجی بیاورد و تیم را ببندند.

به گزارش "ورزش سه"، حمید درخشان، پیشکسوت پرسپولیس در حاشیه دربی برای کودکان کار با خبرنگاران گفت‌وگو کرد. او درباره فصلی که گذشت و با قهرمانی پرسپولیس با سرمربی‌گری اوسمار گفت: فصل گذشته همه زحمت کشیدند و از اوسمار هم باید تشکر کنیم که واقعا تیم ما را قهرمان کرد. الان که بنا به دلایلی نمی‌تواند با پرسپولیس بماند باید فوری وارد گزینه‌های بعدی بشویم. به نظرم مربی خارجی بهتر است چون شرایط پذیرا بودن مربی داخلی نیست و تماشاچی‌ها قهرمانی می‌خواهند. باید یک فرجه‌ای باشد و پروسه‌ای بگذرد. امیدوارم هرچه زودتر این اتفاق بیفتد و زودتر تصمیم بگیرند و بازیکن جذب کنند تا پرسپولیس با خیال آسوده راهی مسابقات بشود. لیگ نخبگان از بهترین بازیکنان و بهترین مربیان و پرهزینه‌ترین بازی‌های آسیایی خواهد شد که اگر ما هزینه نکنیم جا می‌مانیم. با این شرایط هیچ انتظاری نداشته باشیم که در آسیا حرفی برای گفتن داشته باشیم. باید هزینه کنیم و بازیکن خوب بخریم و هم سطح با آنها باشیم تا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

درخشان درباره سقف قرارداد گفت: فراموش کنید! اگر قرار باشد با این سقف قرارداد وارد مسابقات بشویم، نشویم بهتر است. این یک واقعیت است و فوتبال حرفه‌ای سقف قرارداد ندارد. چرا ما زیر پوشش بانک رفتیم؟ که خصوصی بشویم و بتوانیم هزینه کنیم. اگر قرار بود هزینه نکنیم که مثل سال گذشته سقف داشتیم و همانطور خودمان را می‌کشیدیم. این تغییر و تحولات برای رشد و هزینه کردن فوتبال است تا با هزینه خوب فوتبال‌مان رشد کند و توسعه پیدا کند. من اعتقاد دارم که باید یک تیم قوی را برای لیگ نخبگان آسیا ببندیم تا بتوانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم.

او به عنوان کاپیتان اسبق تیم ملی، درباره صعود تیم ملی گفت: بازی با ازبکستان گذشته ولی یک سری اشکالات در آن بازی بود که باید اشکالاتش مرتفع بشود. اگر قرار باشد به جام جهانی برویم، قرار نیست به این شکل برویم پس حتما باید تیم را تقویت کنیم و بازی تدارکاتی خوبی داشته باشیم و نوع سیستم بازی و تاکتیک را توسعه بدهیم تا با تیم‌های بزرگ‌تر برابری کنیم. در غیر این صورت اگر ما هنگ کنگ و تیم‌های پایین‌تر از خودمان را ببریم نمی‌تواند ما را به موفقیت برساند. ان‌شالله تیم‌مان قوی‌تر و با برنامه‌تر بازی کند.

سقف قرارداد در فوتبال معنایی ندارد؛/ درخشان: پرسپولیس باید سرمربی خارجی بیاورد 2