جمعه 28 اردیبهشت 1403

سهرابی: سینمای کودک و نوجوان دچار یک عقب ماندگی تاریخی است / 200 متن و طرح فیلم‌نامه به صندوق پروانه فارابی رسیده است

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
سهرابی: سینمای کودک و نوجوان دچار یک عقب ماندگی تاریخی است / 200 متن و طرح فیلم‌نامه به صندوق پروانه فارابی رسیده است

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، روح‌الله سهرابی مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی درباره وضعیت سینمای کودک و نوجوان گفت: در سینمای کودک و نوجوان ما دچار یک عقب ماندگی تاریخی هستیم که به یک یا چند سال اخیر هم برنمی‌گردد. نگاه دولت در وهله اول به سینمای کودک و نوجوان نباید نگاه اقتصادی و سودآوری باشد. سینمای کودک و نوجوان را نباید تمام و کمال به میزان مخاطب و فروش...

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، روح‌الله سهرابی مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی درباره وضعیت سینمای کودک و نوجوان گفت: در سینمای کودک و نوجوان ما دچار یک عقب ماندگی تاریخی هستیم که به یک یا چند سال اخیر هم برنمی‌گردد.

نگاه دولت در وهله اول به سینمای کودک و نوجوان نباید نگاه اقتصادی و سودآوری باشد. سینمای کودک و نوجوان را نباید تمام و کمال به میزان مخاطب و فروش گره بزنیم و از اثربخشی آن غافل باشیم. راه‌اندازی صندوق پروانه به عنوان یکی از رویکرد‌های جدید سازمان سینمایی برای شروع و اتصال به مراحل بعدی حمایت جدی از سینمای کودک و نوجوان اقدامی مطلوب بوده است.

در زمان حاضر حدود 200 متن و طرح فیلم‌نامه کودک و نوجوان به صندوق پروانه بنیاد سینمایی فارابی رسیده و از این میان قرار است 4 فیلم تولید شود.

اگر بتوانیم نهاد‌ها و مراکزی که به نوعی وظیفه حمایت از فرهنگسازی برای کودک و نوجوان را دارند، پای کار بیاوریم، سینما به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزار‌هایی که می‌تواند کمک‌کننده باشد، کار خود را خواهد کرد. همانطور که برعکس آن نیز ممکن است و پرداخت ناصحیح و ارائه اثری بدون مراقبت می‌تواند به این گروه سنی آسیب بزند.

روند روی پرده رفتن دست کم یک فیلم کودک و نوجوان در سبد اکران هر دوره حداقل از یکسال و نیم گذشته تاکنون مدنظر بوده است و حتی این تعداد گاهی بیشتر هم شده و به دو یا سه فیلم از این ژانر رسیده است.