جمعه 23 شهریور 1403

سوءاستفاده سیاسی با انتشار عکس یک دیدار مرسوم / ماجرای دیدار ظفرقندی در نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها چه بود؟!

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
سوءاستفاده سیاسی با انتشار عکس یک دیدار مرسوم / ماجرای دیدار ظفرقندی در نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها چه بود؟!

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، چند ساعتی هست که تصویر آقای ظفرقندی، وزیر پیشنهادی بهداشت در دیدار با رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در حال انتشار است. آن هم در روزی که قرار است در مجلس شورای اسلامی به این وزیر و دیگر وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم، رای اعتماد داده شود! متن پیامی که در توضیح عکس منتشر شده آمده این است "دیدار دکتر ظفرقندی وزیر بهداشت پیشنهادی دولت...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، چند ساعتی هست که تصویر آقای ظفرقندی، وزیر پیشنهادی بهداشت در دیدار با رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در حال انتشار است. آن هم در روزی که قرار است در مجلس شورای اسلامی به این وزیر و دیگر وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم، رای اعتماد داده شود!

متن پیامی که در توضیح عکس منتشر شده آمده این است "دیدار دکتر ظفرقندی وزیر بهداشت پیشنهادی دولت پزشکیان با معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و امام جمعه موقت تهران" اما ماجرا چیست؟

نکته اول اینکه دیدار مذکور نه در صبح روز رای گیری برای انتخاب وزیران دولت در مجلس شورای اسلامی بلکه در هفته گذشته صورت گرفته اما این تصویر آن امروز به شکلی مغرضانه بازنشر پیدا کرده است.

نکته دوم اینکه چنین دیدارهایی میان وزرای پیشنهادی علوم و بهداشت با مسئولین نهاد دانشگاهی، مرسوم بوده و طبق روال سالیان گذشته وزاری در ارتباط با آموش عالی نشستی با مجموعه نهاد رهبری جهت آشنایی و ارائه برنامه‌ها داشتند. از این رو در هفته گذشته وزرای علوم، تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جلسه ای را با حجت الاسلام رستمی، رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها داشتند.

مهدی فاطمی پور، معاون فرهنگی و سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در این خصوص به خبرنگار خبرگزاری دانشجو پاسخ داده است:

طبیعتا مجموعه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها هیچ ورودی به تایید و یا رد گزینه‌های مطرح شده برای وزارت ندارد و این مسیر مختص مجلس شورای اسلامی است.

جلسه هفته پیش بنا نبوده رسانه‌ای شود و طبق سالیان گذشته، وزرای پیشنهادی مربوط به آموزش عالی جهت آشنایی و ارائه برنامه جلسه‌ای با رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها داشتند. وی تاکید کرد هرگونه استفاده از این عکس کاری اخلاقی نبوده است.