جمعه 13 مهر 1403

سوء قصد به جان مقام معظم رهبری در سال 60 از جلوه‌های حقوق بشر آمریکایی است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
سوء قصد به جان مقام معظم رهبری در سال 60 از جلوه‌های حقوق بشر آمریکایی است

آیت‌الله شیخ علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: ششم تیرماه سال 1360 سوء قصدی نافرجام به جان مقام معظم رهبری به عنوان رئیس جمهور وقت شد که خداوند متعال وجود ایشان را برای کشور نگه داشت و این سوء قصد نیز از جلوه‌های حقوق بشر آمریکایی است که توسط منافقین انجام شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; آیت‌الله شیخ علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر زنجان، با اشاره به 11 تیرماه سال 1361 به عنوان سالروز شهادت آیت‌الله صدوقی اظهار داشت: آیت الله صدوقی در حالی که در دوران پیری خود قرار داشت و برای حرکت به کمک دو نفر احتیاج داشت اما مورد کینه دشمن بود و دشمن از وجودش احساس خطر می‌کرد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه شهید صدوقی دارای اسلحه برای جنگ نبود و از ایشان به دلیل کهولت سن مواظبت می‌شد اما موج عبایش برای آمریکا قابل تحمل نبود. خطیب جمعه زنجان با اشاره به 12 تیرماه سال 1367 و حمله ددمنشانه و موشکی به هواپیمای مسافربری ایران و شهادت 290 نفر در این جنایت، افزود: رئیس جمهور وقت آمریکا به افسری که هواپیمایی ایرانی را هدف قرار داده بود مدال آدم‌کشی و کودک‌کشی داد که این موضوع تنها جلوه‌ای از حقوق بشر آمریکایی و ایادی آن است. نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان خاطرنشان کرد: ششم تیرماه سال 1360 سوء قصدی نافرجام به جان مقام معظم رهبری به عنوان رئیس جمهور وقت شد که خداوند متعال وجود ایشان را برای کشور نگه داشت و این سوء قصد نیز از جلوه‌های حقوق بشر آمریکایی است که توسط منافقین انجام شد. آیت‌الله خاتمی هفتم تیر سالروز شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران باوفای ایشان را یادآور شد و گفت: این جنایت نیز توسط منافقین و به دستور آمریکا اتفاق افتاد. وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در خصوص سقوط هواپیمایی مسافربری ایران به دست آمریکا بیان فرمودند که دولت آمریکا دولتی است که افسرش دستور شلیک تیر و موشک داد و مرد و زن و کوچک و بزرگ را به قتل رساند و از دولت آمریکا مدال لیاقت گرفت. خطیب جمعه زنجان با بیان اینکه از دیدگاه امام خمینی (ره) شهید بهشتی مظلوم زندگی کرد و مظلوم به شهادت رسید، گفت: از دیدگاه مقام معظم رهبری نیز شهید بهشتی عالمی متفکر، شخصیتی برجسته و نظریه پرداز مومن و بسیار موثر و پایه‌گذار دادگستری اسلامی و نقش آفرین در تدوین قانون اساسی کشوربود. نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با تقدیر از خدمات دو ساله آیت‌الله رئیسی در قوه قضائیه کشور، بیان داشت: در زمان ایشان اعتماد و امید در مردم زنده شد که بزرگترین سرمایه جامعه است. آیت‌الله خاتمی با تبریک به رئیس جدید قوه قضائیه، افزود: حجت‌الاسلام اژه‌ای از پیشگامان مجموعه قوه قضائیه است که در زمان ایشان نیز همان سند تحول این قوه ادامه می‌یابد. انتهای پیام /