پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

سومین نمایشگاه مسکن و شهرسازی پایگاهی برای انتقال تجربیات شهرداری‌ها

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
سومین نمایشگاه مسکن و شهرسازی پایگاهی برای انتقال تجربیات شهرداری‌ها

مدیر اجرایی سومین نمایشگاه مسکن و شهرسازی گفت: این نمایشگاه فرصتی مغتنم برای تبادل تجربیات شهرداری‌هاست.

غلامرضا رضائیان، مدیر اجرایی سومین نمایشگاه مسکن و شهرسازی اظهار کرد: یکی از محور‌های این نمایشگاه، فضای سبز و محیط زیست شهری، فناوری‌های نوین در مواد و مصالح ساختمانی، صنعتی سازی ساختمان، مدیریت بحران در شهرها، معماری و هویت پایدار، شهر هوشمند، حقوق شهروندی، مدیریت شهری، گردشگری شهری، حمل و نقل، رو سازی، آلودگی هوا، مدیریت پسماند، مدیریت و تکنیک‌های بهینه سازی مصرف انرژی در شهرهاست.

رضائیان افزود: در این نمایشگاه نوین‌ترین دستاورد‌ها و توانمندی‌های نهادها، سازمان‌ها و بخش خصوصی در زمینه انبوه سازان، پیمانکاران و مهندسین مشاور، شهرداری‌ها، پروژه‌های باز آفرینی شهری، خدمات شهری، حمل و نقل شهری، سرمایه‌گذاری و تجهیزات و ماشین‌آلات ارائه می‌شود.

او ادامه داد: هم‌افزایی بین شهرداری‌های سراسر کشور و تبادل تجربیات با شهرداری‌های موفق از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است. علاوه بر آن فرصتی است جهت ارائه توانمندی‌ها و دستاورد‌های پروژه‌های شهری خصوصاً مدیریت بحران شهری که مدیران شهری می‌توانند از پروژه‌های موفق که در سایر شهر‌ها اجرا شده الگو برداری کرده و در مناطق خود استفاده کنند.

مدیر اجرایی نمایشگاه تصریح کرد: در این نمایشگاه اتحادیه شهر‌های متحد و حکومت‌های محلی خاورمیانه و غرب آسیا، اتحادیه شهرداری‌های ترکیه، مجمع شهرداران کلان شهر‌ها مستقر در اسپانیا نیز حضور خواهند داشت.

سومین نمایشگاه مسکن و شهرسازی با رویکرد حمایت از تولید داخل در توسعه شهری با مشارکت بخش‌های خصوصی و دولتی با ایجاد فضا و بستر مناسب برای حضور شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها به‌منظور بهره‌گیری بیشتر از علوم و فنون روز و ایجاد رونق و توسعه شهر‌ها 3 الی 5 آبان 1401 در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری