شنبه 16 تیر 1403

سپاه تا رفع بحران تنش آبی در کنار دولت و مردم است / مهمترین گام خروج از بحران آب تغییر روش های آبیاری و کشت است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
سپاه تا رفع بحران تنش آبی در کنار دولت و مردم است / مهمترین گام خروج از بحران آب تغییر روش های آبیاری و کشت است

سردار غلامرضا سلیمانی گفت: در مرحله اول رفع بحران آب روستاها احداث شبکه آبرسانی آب شرب بیش از 7 هزار 200 روستا توسط بسیج سازندگی استان ها در دستور کار است. این پروژه در خوزستان شروع شده و تا زمانی که تمام روستاها، مناطق محروم و حاشیه شهرها از اب آشامیدنی مناسب برخوردار شوند، در کنار مردم هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار رهیاب اظهار کرد: تنش های آبی در سطح کشور و به خصوص استان خوزستان به دو بخش حوزه آب آشامیدنی و کشاورزی تقسیم می شود که در زمینه آب آشامیدنی توافقاتی انجام شده است.

وی با اشاره به آغاز اجرای طرحی جهت مقابله با تنش‌های آبی در سطح کشور افزود: در مرحله اول رفع بحران آب روستاها احداث شبکه آبرسانی آب شرب بیش از 7 هزار 200 روستا توسط بسیج سازندگی استان ها در دستور کار است. این پروژه در خوزستان شروع شده و تا زمانی که تمام روستاها، مناطق محروم و حاشیه شهرها از اب آشامیدنی مناسب برخوردار شوند، در کنار مردم هستیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در بخش کشاورزی نیز رایزنی هایی با وزارت جهاد کشاورزی و مجموعه دولت در حال انجام و پیگیری است تا پیرامون مدیریت آب های کشاورزی با عنوان طرح "از آبخیز تا جالیز" همکاری کنیم.

سردار سلیمانی با تاکیدبر اینکه مهمترین گام در حوزه تنش آبی این است که کشاورزان باید روش های آبیاری و کشت را تغییر دهند، بیان کرد: در کشور 85 درصد آب موجود در بخش کشاورزی مصرف می شود و مابقی در صنعت و آب آشامیدنی است باید شیوه آبیاری کشاورزی متحول شود تا با افزایش بهره روی در مصرف آب نیز صرفه جویی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: طبق برنامه ریزی وزارت نیرو، حدود 15 تا 16 میلیارد متر مکعب باید صرفه جویی آب در زمینه کشاورزی انجام شود تا تنش آبی در آب شرب و تولید محصولات مورد نیاز کشاورزی ایجاد نشود.

سلیمانی با بیان اینکه سپاه تا رفع بحران تنش آبی در کنار دولت و مردم است، عنوان کرد: مردم خونگرم و انقلابی خوزستان با وجود تمامی مشکلات پای نظام و انقلاب اسلامی ایستاده اند و اکنون ما نیز باید به وظیفه خود به خوبی عمل کنیم.

انتهای پیام /