شنبه 31 شهریور 1403

سیاست تنبیه دشمن متجاوز صهیونیستی در دستور کار نیروهای مسلح است

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
سیاست تنبیه دشمن متجاوز صهیونیستی در دستور کار نیروهای مسلح است

بندرعباس - جانشین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح به صورت آگاهانه و مقتدرانه نه سیاست تنبیه دشمن متجاوز صهیونیستی را در دستور کار دارند.

بندرعباس - جانشین فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح به صورت آگاهانه و مقتدرانه نه سیاست تنبیه دشمن متجاوز صهیونیستی را در دستور کار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر محمد رضا آشتیانی صبح شنبه همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در رژه نیروهای مسلح بندرعباس اظهار کرد: دفاع مقدس برهه‌ای برجسته در تاریخ انقلاب اسلامی و یادآور حماسه‌های بزرگ و تجارب راهبردی است که از آن درس‌های بزرگ آموخته‌ایم که دستمایه رشد و تثبیت مواضع انقلابی و حق طلبانه ما شده است.

وی افزود: از دفاع مقدس آموختیم در جهانی که سردمداران فریب‌کار آن بر تهدید، استثمار، تجاوز، جنایت و غارت سرمایه‌های مادی و معنوی کشورها و تهاجم به ارزش‌های فرهنگی جوامع بشری تمرکز کرده‌اند، باید با بصیرت و مقاومتی برآمده از عاشورای حسینی روی پای خود بایستیم و قوی شویم.

جانشین فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه طبق آموزه‌های دفاع مقدس، ولایت پذیری رمز پیروزی در همه عرصه‌ها است، بیان کرد: همه مصمم هستیم تا در راستای اعتلای عزت و پیشرفت ایران اسلامی گام برداریم و به اقتدار جمهوری اسلامی ایران بیافزاییم.

وی دفاع مقدس را یکی از اضلاع هندسه قدرت دفاعی ایران اسلامی خواند و گفت: قدرتی که ملت ایران در دفاع مقدس از خود به نمایش گذاشت کاملاً برگرفته از مقاومت مردمی، روحیه جهادی و شجاعت و ابتکار بود که توانست در یک جنگ نابرابر و تحمیلی در مقابل دشمنان تا بن دندان مسلح و حامیان بین‌المللی آن‌ها مقتدرانه اراده خود را به کرسی بنشاند و قدرت امضا و اراده الهی را به ناظران دنیا نشان دهد.

امیر آشتیانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با بهره‌گیری از تجارب دوران دفاع مقدس و بومی‌سازی عدوات و تجهیزات نظامی به قدرتی بلامنازع تبدیل شده است، اظهار کرد: امروز نیروهای مسلح نه تنها هرگونه تهدید و سناریوی مواجه مستقیم نظامی دشمن را منتفی و بی‌اثر کرده است بلکه به الگویی مؤثر برای ملت‌های آزاده و کشورهای مستقل جهان تبدیل شده است.

وی با اشاره به قدرت تسلیحاتی، اشراف اطلاعاتی، نفوذ منطقه‌ای و توان علمی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، گفت: مجموعه توانمندی‌های نیروهای مسلح در کنار بسیج مردمی و جهانی و قدرت ایمانی و الهی شرایطی را رقم زده است که قادر هستیم معادلات و محاسبات دشمنان را با شکست قطعی روبرو کنیم.

جانشین فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: امروز نیروهای مسلح در کنار ملت شریف ایران با تاسی از فرهنگ عاشورا و آموزه‌های انقلابی به صورت آگاهانه و مقتدرانه نه تنها آمادگی مواجهه با هر سناریوی دشمن را خواهد داشت بلکه سیاست تنبیه دشمن متجاوز صهیونیستی را در دستور کار دارد.

وی افزود: اقدام اخیر این رژیم پلید در لبنان که امنیت جامعه جهانی را به مخاطره انداخته و باب جدیدی را در کشتار جمعی ظاهر ساخته نه تنها هیچ دستاوردی برای آنان نداشته بلکه شرایط را برای این رژیم جعلی سخت‌تر خواهد کرد.

امیر آشتیانی با بیان اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال منطقه و نظام بین‌الملل، استقرار صلح، ثبات و آرامش است، تصریح کرد: نظام اسلامی با هرگونه مداخله، بی‌نظمی، اقدامات تحریک آمیز و تجاوز به حقوق ملت‌ها، اعمال فشار بر کشورها و مردم منطقه از جانب آمریکایی‌ها یا صهیونیست‌ها و یا هر کشور دیگری مخالف است و از این منظر، هم آمریکا و هم رژیم جنایتکار و کودک‌کش صهیونیستی بر این واقعیت کاملاً واقف هستند که توان دفاعی و قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران سرنوشت هر سناریو و تعرض محتمل را تغییر خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با گردن‌کشان زورگو و جاه طلبان دنیاپرست اهل مماشات و سازش نیست چرا که اصول و مرام ملت مسلمان ایران به هیچ وجه با ظلمت و تاریکی سازگاری ندارد.