شنبه 15 اردیبهشت 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

خبرگزاری تسنیم

بیانیه مشترک کشورهای ایران و پاکستان پس از سفر رئیس جمهور ایران به اسلام آباد منتشر شد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

علیرضا عنایتی سفیر ایران در عربستان سعودی در گفتگویی اعلام کرد که امسال 90 هزار ایرانی عازم حج خواهند شد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سخنگوی وزارت امور خارجه ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.

وب‌گاه الف

تداوم مناسبات سیاسی و تقویت همکاری‌های اقتصادی به عنوان رویکرد دولت سیزدهم در عرصه سیاست خارجی به ویژه با کشورهای همسایه و آسیا در دستور کار قرار دارد، اما سریلانکا نیز به دلیل موقعیت ژئوپلیتیکی، محل رقابت چین، هند و آمریکاست و تلاش می‌کند برای حفظ خودش موازنه مثبتی بین هند و چین برقرار کند و لذا از حضور ایران استقبال می‌کند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

ایران و پاکستان علیه رژیم جنایتکار صهیونیستی بیانیه ای مشترک منتشر کردند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

تا پیش از این مردم طلا و دلار می‌خریدند که ارزش دارایی خود را حفظ کنند اما حالا اتفاق جالبی در میان سرمایه‌گذاران رخ داده است. بسیاری از مردم تتر را جایگزین دلار کرده‌اند و به جای دلار، در کیف پول خود تتر نگهداری می‌کند. تا پیش از این مردم طلا و دلار می‌خریدند که ارزش دارایی خود را حفظ کنند اما حالا اتفاق جالبی در میان سرمایه‌گذاران رخ داده است. بسیاری از مردم تتر را جایگزین دلار کرده‌اند...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار کرد: شهرهای غزه بیش از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

اسکای نیوز نوشته است: «ناتو در حال مغلوب شدن برابر روسیه، ایران، چین و کره شمالی است.»

وب‌گاه اقتصاد نیوز

آمارهای اعلامی مرکز آمار ایران از تورم فروردین‌ماه نشان می‌دهد رشد نقطه‌به‌نقطه شاخص قیمت مصرف‌کننده در این ماه برابر با 30.9درصد است که نشان از کاهش 1.4واحد درصدی این متغیر در مقایسه با ماه پیشین دارد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی گفت که رژیم صهیونیستی به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه عمل نکرده است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در دیدار با قاسم الاعرجی همتای عراقی بر پیشبرد توافقنامه امنیتی دو جانبه تاکید کردند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

علی‌اکبر محرابیان گفت: فردا با سفر رئیس‌جمهور به سریلانکا طرح چندمنظوره سد و نیروگاهی که توسط مهندسان ایرانی اجرا شده افتتاح می‌شود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از اسپوتنیک، دولت آلمان، از آمریکا خواسته تا یک سامانه پاتریوت دیگر در اختیار اوکراین قرار دهد. خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منابع آگاه خود گزارش داد که آلمان، آمریکا را تحت فشار قرار داده تا دست کم یک سامانه پاتریوت دیگر را به اوکراین ارسال کند. بنا به نوشته بلومبرگ، این اقدام برلین به عنوان بخشی از تلاش هماهنگ برای افزایش کمک‌های دفاع هوایی...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر خود به پاکستان بعد از ظهر امروز سه‌شنبه به وقت محلی از شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب، به شهر کراچی مرکز ایالت سند و بزرگترین شهر و پایتخت اقتصادی پاکستان سفر کرد. «سید مراد علیشاه» سروزیر ایالت سند و «محمدکامران خان تسوری» استاندار با حضور در فرودگاه کراچی ضمن استقبال از رییس جمهور ایران...

خبرگزاری تسنیم

رئیس جمهور توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه کشور دوست و برادر پاکستان جزو اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: امیدواریم توافقات حاصل شده در این سفر با پیگیری مقامات دو طرف هر چه سریع‌تر اجرایی و عملیاتی شود.

وب‌گاه عصر ایران

"جوزپ بورل" مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: من از تصمیم کمیسیون اروپا برای قوانین اعطای ویزای چند بار ورود به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس استقبال می‌کنم.