پنج‌شنبه 12 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سخنگوی وزارت خارجه گفت که دیپلماسی ایران در سطح منطقه‌ای اهتمام ویژه‌ای برای برنامه‌ریزی و مقابله مشترک با چالش‌های زیست محیطی قائل است.

وب‌گاه مشرق نیوز

وقتی تصمیم گرفتیم عملیات نظامی را روی اسرائیل انجام بدهیم، اولا می‌خواستیم هشدار بدهیم و رژیم را تنبیه کنیم.

وب‌گاه خبر آنلاین

سخنگوی وزارت دفاع تاکید کرد: علت برتری امروز قدرت دفاعی ما در منطقه و منفعل‌شدن دشمنان ما این است که نظام دفاعی کشورمان دانش‌پایه است. سازمان سپند به همه نیروهای مسلح خدمات علمی می‌دهد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

«آقای ترامپ از بنده چند بار دعوت به مذاکره کرد، ولی ما که اجازه برای مذاکره نداشتیم. اما آقای بولتون در کتاب «اتاقی که در آن اتفاق افتاد» کاملاً تشریح می‌کند که هربار ایشان تا مرز استعفا پیش رفت برای اینکه مانع از مذاکره شود.» محمدجواد ظریف، وزیر پیشین وزارت امور خارجه برای بررسی شرایط سیاست خارجی ایران در سال 1402 به گفتگو پرداخته است. بخش‌های مهم این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیسان جمهوری تاجیکستان و ازبکستان در دوشنبه و رئیسان‌جمهوری قرقیزستان و قزاقستان در آستانه، توافقنامه‌هایی به گفته خود «تاریخی» را امضا کردند که به اعتقاد کارشناسان نماد گذار به مرحله کیفی جدید روابط در آسیای میانه با اشتراکات عمیق فرهنگی است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، رسیدگی به گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی که با عنوان طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) وزارت دفاع شناخته می‌شود، در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز (یکشنبه 2 اردیبهشت ماه) قرار داشت. وکلای ملت پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان با کلیات طرح مذکور موافقت...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «سردار رضا طلایی‌نیک» سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره کلیات طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) وزارت دفاع اظهار کرد: طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی را دانشمند شهید فخری‌زاده به عنوان رئیس سازمان سپند، پیش از شهادت با...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سرتیپ پاسدار طلایی‌نیک گفت: علت برتری امروز قدرت دفاعی ما در منطقه و مزیت‌هایی که در سطح جهانی کسب کردیم، دانش پایه بودن نظام دفاعی کشور است.

وب‌گاه مشرق نیوز

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به کلیات طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی (طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی وزارت دفاع) رای مثبت دادند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

پیشینه نگارنده نشان می‌دهد که همواره از روابط نزدیک با روسیه و چین پشتیبانی کرده‌ام و در این جهت تمام توان خود را به‌کار گرفته‌ام؛ اما چرا چین و روسیه در بازه زمانی 1385 تا 1391 برای ایران در شورای امنیت نایستادند؟ چرا در بسیاری قطعنامه‌ها، بیانیه‌ها و همکاری‌های ضد ایرانی همداستان شدند؟ چرا برای رهایی ایران از فشارها، تنها در پائین‌ترین مرتبه ضروری برای ادامه حیات ایران همکاری کردند؟ ظریف...

وب‌گاه گسترش

نرخ هر اسکناس دلار آمریکا به 43,715 تومان افزایش یافته است. همچنین، نرخ حواله دلار (انتقال الکترونیکی) به 40,795 تومان رسیده است. این نرخ‌ها نشان می‌دهد که ارزش دلار در بازار ایران روند صعودی داشته و به سطوح بالاتری رسیده است.

خبرگزاری تسنیم

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا با کلیات طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی (طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی وزارت دفاع) موافقت کردند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

نمایندگان مجلس، کلیات طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی (طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی وزارت دفاع) را تصویب کردند.

وب‌گاه خبر آنلاین

رئیس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی در گپ و گفت با خبرگزاری خبرآنلاین هم از اشکالات به لایحه عفاف و حجاب سخن گفت هم از سونامی تحقیق و تفحص های بی سرانجام در مجلس یازدهم.

خبرگزاری تسنیم

رسیدگی به گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درمورد طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار دارد.

وب‌گاه مشرق نیوز

گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و افزایش تعداد نمایندگان در دستور کار صحن علنی قرار گرفت.