چهارشنبه 11 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: همزمان با اوج گیری درگیری ها در غزه، تحلیلگران از کاهش اعتبار ایالات متحده در خاورمیانه و در میان متحدانش می گویند، از منظر این گروه، تعهد بی سابقه واشنگتن به تل آویو جهت ایجاد ویرانی های بیشتر در غزه در کنار تنش هایی که متحدان منطقه ای آمریکا پیشتر تجربه کرده بودند، زمینه ساز دوری بازیگران منطقه از ایالات متحده شده و مسیر را برای رقبای واشنگتن هموار کرده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

روزنامه فایننشال تایمز فاش کرد که اتحادیه اروپا و ناتو فشاری را علیه نخست‌وزیران یونان و اسپانیا وارد می‌کنند تا این کشورها سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته خود را به اوکراین بفرستند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر ضرورت تحریم بیشتر علیه شهرک نشینان صهیونیست تندرو تاکید کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تشدید حملات شهرک نشینان علیه فلسطینیان در کرانه باختری را محکوم کرد. «جوزف بورل» روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اروپا باید بار دیگر اعمال تحریم‌ها علیه شهرک‌نشینانی را که اقدام به خشونت می‌کنند، را مورد بررسی قرار دهد. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس سفر آیت‌الله رئیسی به پاکستان را بسیار مهم و راهبردی دانست و گفت: دو کشور اشتراکات زیادی در حوزه‌های مختلف با یکدیگر دارند.

خبرگزاری تسنیم

ظرفیت‌های بالای همکاری در حوزه‌های مهم انرژی، کشاورزی، کریدورهای حمل ونقل و امکان رشد مبادلات تجاری به سالانه 10 میلیارد دلار، ایران و پاکستان را به دو شریک مهم استراتژیک تبدیل کرده و سفر امروز رئیس جمهور از این رو بسیار مهم است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزرای کشور جمهوری اسلامی ایران و پاکستان طی یک نشست رسمی با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی سفر رئیس جمهور به پاکستان را سبب تقویت ثبات، امنیت و منافع متقابل در منطقه عنوان کرد و گفت: تاکید دولت سیزهم تعامل و همکاری در زمینه‌های مختلف با همسایگان منطقه‌ای است.

وب‌گاه خبر آنلاین

نماینده مردم تبریز، تاکید کرد: در شرایطی که ایران امروز در کشاکش بحران‌هایی همچون سرمایه اجتماعی، تورم و فشار معیشتی قرار دارد لازم است که سیاست‌های تنش زا که محل حساسیت مردم است، تعطیل شود، نهادهای مدنی، گروه‌های مرجع، صدا و سیما، تریبون‌های نماز جمعه و رسانه‌ها در مسیر تقویت وحدت ملی حرکت کنند و از گروهی سازی به طور جد پرهیز شود در این شرایط ویژه التیام بخشی روابط دولت و ملت ضرورت...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

روزنامه انگلیسی «فایننشال‌تایمز» به نقل از مقام‌های اوکراینی و تحلیلگران نظامی گزارش کرد که بسته جدید کمک 61 میلیارد دلاری آمریکا، گرچه ممکن است، مقاومت کی‌یف در برابر روسیه را افزایش دهد، اما برای متوقف کردن موج درگیری با روسیه کافی نخواهد بود.

خبرگزاری اکو نیوز

وب‌گاه الف

احیای قرارداد صادرات گاز ایران به پاکستان، پس از سال‌ها توقف می‌تواند یکی از مهمترین دستاوردهای دو کشور در سفر امروز رئیس جمهوری ایران به پاکستان باشد.

خبرگزاری تسنیم

احیای قرارداد صادرات گاز ایران به پاکستان، پس از سال‌ها توقف می‌تواند یکی از مهمترین دستاوردهای دو کشور در سفر امروز رئیس جمهوری ایران به پاکستان باشد.

وب‌گاه گسترش

بر اساس اظهارات عضو اتاق بازرگانی ایران، موج هیجانی و صعودی قیمت ارز با توجه به تنش‌های سیاسی و منطقه‌ای محدود و گذرا بود. این افزایش قیمت ارز تقریبا بلافاصله فروکش کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

با تصویب مجلس، سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی مشمول کلیه امتیازات، ترجیحات، تخفیفات و اولویت‌های قانونی در مورد صنایع دفاعی و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و شرکت‌های دانش بنیان می‌شود.