جمعه 13 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه دنیای اقتصاد

معاون سخنگوی سازمان ملل در واکنش به برنامه فرانسه برای اعزام نیرو به اوکراین گفت: سازمان ملل از همه کشورها می‌خواهد که برای کاهش تنش در اوکراین همکاری کنند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سفیر و نماینده دائم ایران در دفتر سازمان ملل در ژنو، ریاست کنفرانس خلع سلاح را بر عهده گرفت.

وب‌گاه گسترش

توصیه می‌شود مردم فریب افزایش قیمت ارز در روزهای پایانی سال را نخورند و آگاه باشند که بازار ارز ممکن است جای مطمئنی برای سرمایه‌گذاری نباشد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

الهیان گفت: اتباع افغانستان با شناسنامه ایرانی می‌توانند در انتخابات شرکت کنند، اما مسئله این است که با چه شرایطی به اتباع تابعیت داده شده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، نهاد بین‌المللی ناظر بر سطح گرسنگی در جهان روز گذشته (دوشنبه) در گزارشی هشدار داد که کمبود غذایی شدید در بخش‌هایی از نوار غزه از سطح قحطی عبور کرده است و در صورت عدم آتش‌بس فوری و افزایش ارسال مواد غذایی به این مناطق، خطر مرگ دسته‌جمعی در غزه قریب‌الوقوع خواهد بود. خبرگزاری رویترز گزارش کرد، طبق طبقه‌بندی یکپارچه سطح امنیت غذایی (IPC) که ارزیابی‌های...

وب‌گاه خبر آنلاین

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مردم از نظام و انقلاب، بیزار نیستند بلکه از عملکرد برخی مدیران به شدت گله دارند و اعتمادشان آسیب دیده است و باید برای این چالش فکری کرد و نباید از عدم مشارکت بیش از 50 درصد مردم در انتخابات، غافل شویم.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

کارشناس مسائل بین الملل گفت: ایران بافت مذهبی و اجتماعی خاصی دارد و بنابراین ایده تحریک مردم برای ایجاد هرگونه ناآرامی در جهت تجزیه کشور عملیاتی نمی‌شود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزیر امور خارجه گفت: ایران متعلق به همه ایرانیان است و پیشرفت روزافزون و آینده‌ی درخشان آن با همت بلند و انسجام ملی همه ایرانیان رقم خواهد خورد.

وب‌گاه خبر آنلاین

فلاحت پیشه در رابطه با علت مذاکره با آمریکا در شرایط انتخاباتی این کشور اظهار داشت: من معتقدم تنها چیزی که می‌تواند یک مذاکره را 8 ماه قبل از انتخابات آمریکا توجیه کند این است که ایران یک ساز و کار با دولت بایدن شکل داده باشد تا مانع بازگشت سیاست فشار حداکثری علیه ایران شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

به گزارش اقتصادنیوز: چشم انداز حضور دوباره ترامپ که به تهدیدهای خود مبنی بر کنار گذاشتن تعهد تاریخی ایالات متحده در قبال دفاع از اروپا عمل می کند، برای اکثر رهبران اروپایی چنان نگران کننده شده که ظاهرا آن را انکار می کنند. اما پس از پیروزی‌های قاطع ترامپ در انتخابات حزبی آیووا و مقدماتی نیوهمپشایر، اکنون همه رهبران اروپا مطمئن هستند که ترامپ نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه در انتخابات...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از حضور در نشست وزیران خارجه این اتحادیه، اعلام کرد: اتحادیه اروپا بر سر تحریم شهرک‌نشینان افراطی صهیونیست به توافق دست یافت.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سناتور آمریکایی با انتقاد از رویکرد جنگ‌طلبانه در تاریخ آمریکا، معتقد است «بزرگ‌ترین چالش‌های دوران کنونی نیازمند همکاری، همبستگی و اقدام جمعی است نه نظامی‌گری».

خبرگزاری خبرنگاران جوان

منصوری گفت: هیچ اقدام مشخصی برای مهار وضعیت غزه نه تنها به صراحت مطرح نمی‌شود بلکه عملی هم انجام نشده است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

احمد سمیعی گیلانی، احمدرضا احمدی، ر. اعتمادی، شاپور جورکش، کورش صفوی، محمد محمدعلی و امیربانو کریمی از جمله چهره‌هایی هستند که امسال چهره در نقاب خاک کشیدند. احمد سمیعی گیلانی، احمدرضا احمدی، ر. اعتمادی، شاپور جورکش، کورش صفوی، محمد محمدعلی و امیربانو کریمی از جمله چهره‌هایی هستند که امسال چهره در نقاب خاک کشیدند. درگذشت چهره‌های ادبی در سال 1402، با کوچ احمد سمیعی (گیلانی)، مترجم و...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سخنگوی پنتاگون اعلام کرد: ایالات متحده به حکومت نظامی نیجر در مورد سطح روابط خود با روسیه و ایران ابراز نگرانی کرده است.