شنبه 14 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: واکنش مسکو در صورت ضبط و توقیف دارایی‌های روسیه در کشورهای غربی بسیار شدید و سخت خواهد بود.

خبرگزاری تسنیم

عضو هیئت علمی دانشگاه اهواز گفت: اگر بانک مرکزی در زمینه متغیر نرخ ارز منفعل نباشد یعنی ارز به اندازه کافی برای بازار داشته باشد و بازار نگران کاهش عرضه نباشد به نظر نمی‌رسد افزایش قیمت‌ها بیش از هفته‌های گذشته ادامه داشته باشد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: یکی از مشاوران ارشد امنیت ملی دونالد ترامپ تهدید کرد که ترامپ برای تغییر در ناتو تلاش خواهد کرد.

وب‌گاه فرارو

یکی از بیراهه‌هایی که دولت در آن قرار دارد، مسئله بودجه است. بخش قابل توجهی از بودجه، هزینه‌های زائد و موازی است که در سال‌های گذشته که درامد‌های نفتی خوب بود توسط برخی افراد و نهاد‌های بانفوذ و امثالهم به بودجه افزوده شده بود. دولت باید تلاش کند این بار‌های اضافی را اندک اندک از دوش خود برداشته و کسری بودجه را کم کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: ارمنستان پیوندهای جغرافیایی و اقتصادی با روسیه دارد و روسیه مدتهاست که به دنبال نفوذ در قفقاز بوده است. در نتیجه، رهبران آمریکایی تصمیم گرفته اند که منطقه را از منظر امنیت مهم تلقی کرده - یا به گونه ای از آن به عنوان میدانی برای زورآزمایی با روسیه استفاده کنند. این سیاست خارجی واکنشی به بدتر شدن روابط با روسیه و خشونت های منطقه ای غیرضروری کمک کرده است.

وب‌گاه 55 آنلاین

ابتکارات بن سلمان برای ایجاد یک کشور مدرن مبتنی بر احساسات ملی گرایانه و فاصله گرفتن از آرمان های پان اسلامی و تاکید بر میراث فرهنگی پیش از اسلام به جای هویت اسلامی در داخل، برای نیل به موفقیت نیازمند صلحی پایدار است. بن سلمان پس از چندین سال در پیش گرفتن سیاست خارجی به چنین جمع بندی ای رسیده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

7 اکتبر بدترین فاجعه در تاریخ اسرائیل بود. ارتش اسرائیل پس از شکست در توقف حمله حماس، با شدت بسیار زیاد پاسخ داد و هزاران فلسطینی را کشت و کل محله‌های غزه را ویران کرد؛ اما اسرائیل با دشمنی مواجه است که نمی‌تواند روی آن حساب کند. نتانیاهو قول داده که حماس را «نابود کند»، اما غیر از به‌کارگیری نیروی نظامی، او هیچ استراتژی‌ای برای از بین بردن حماس و هیچ برنامه روشنی برای جایگزینی این...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

دفتر نتانیاهو تمامی خبرنگاران و روزنامه نگاران را تهدید کرد در صورتی که از داخل نشست‌های کابینه نقل قول منتشر کنند، محاکمه خواهند شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه و ارمنستان بر سر آغاز شراکت جدید جهت تقویت روابط دوجانبه به توافق رسیده‌اند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: وزیر دفاع در دیدار با سفیر عربستان سعودی گفت: مسئله اول جهان اسلام و همه دنیا موضوع فلسطین است.

وب‌گاه خبر آنلاین

وزیر دفاع در دیدار سفیر عربستان در ایران گفت: مسئله اول جهان اسلام و همه دنیا موضوع فلسطین است که لازم است کشورهای مسلمان به ویژه کشورهای مهم منطقه به عنوان وظیفه شرعی و انسانی در این خصوص قاطعانه تر و هماهنگ تر موضع گیری و اقدام کنند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بورل عنوان کرد کرد که اتحادیه اروپا و ارمنستان درباره جوانب برقراری سفرهای بدون ویزا به گفت‌وگو پرداختند.

خبرگزاری دانشجو

«امنیت» مقوله بسیار مهمی است اگر امنیت نباشد، اقتصاد و فرهنگ هم ضربه خواهند خورد؛ امروز ایران و عراق درصدد هستند برای یکدیگر «امنیت پایدار» ایجاد کنند و در این مسیر قدم به قدم جلو می‌روند؛ باید توجه داشت که امنیت ایران و عراق به هم گره خورده است چرا که عراق بیشترین و طولانی‌ترین مرز را با ما دارد.

وب‌گاه مشرق نیوز

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دیدار سفیر عربستان سعودی در تهران گفت: ایران آماده انجام گفت‌وگوهای مشترک دفاعی و امنیتی با عربستان است.

خبرگزاری تسنیم

امیر آشتیانی در دیدار با سفیر عربستان گفت: مسئله اول جهان اسلام و همه دنیا موضوع فلسطین است که لازم است کشورهای مسلمان به ویژه کشورهای مهم منطقه به عنوان وظیفه شرعی و انسانی در این خصوص قاطعانه‌تر و هماهنگ تر موضع گیری و اقدام کنند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

آمار سازمان ملل متحد حکایت از آن دارد که حملات روزانه شهرک‌نشینان [صهیونیست] از زمان حمله حماس به اسرائیل در هفتم اکتبر (15 مهر)، بیش از 2 برابر شده است.