شنبه 14 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

خبرگزاری خبرنگاران جوان

حسین امیرعبداللهیان در تماس تلفنی با حسین ابراهیم طه پیرامون آخرین وضعیت و تحولات مربوط به تجاوزات رژیم صهیونیستی گفتگو و تبادل نظر کرد.

وب‌گاه مشرق نیوز

توسعه تعاملات و همکاری های ایران با کشورهای منطقه، مبارزه مشترک با تروریسم در راستای ایجاد صلح و ثبات، از جمله دستورکارهای وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به کشورهای منطقه بود.

وب‌گاه مشرق نیوز

برخلاف فضاسازی‌ها و مظلوم‌نمایی‌های مدعیان اصلاحات و اعتدال طی چندماه گذشته مبنی بر این که قادر به ارائه فهرست انتخاباتی در تهران نیستند، اکنون خبر رسیده که این طیف لیست کامل سی‌نفره ارائه خواهند کرد.

وب‌گاه مشرق نیوز

طبق اصل 110 قانون اساسی، تعیین سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران و نظارت بر حسن اجرای آن، از وظایف و اختیارات رهبری است.

خبرگزاری میزان

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه بسیاری از افرادی که تایید صلاحیت شدند باور نداشتند تایید شده‌اند گفت: رافت اسلامی در این دوره مشهود بوده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس جمهوری روسیه گفت که مسکو آماده است با هر رئیس جمهوری در آمریکا کار کند اما جو بایدن را ترجیح می‌دهد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

کنعانی بر حل وفصل موضوع میدان آرش از طریق گفت وگو تاکید کرد.

وب‌گاه گسترش

یک عضو اتاق بازرگانی با اشاره به کاهش تنش‌های سیاسی و تأثیر آن بر قیمت دلار، بیان کرد که تا پایان سال انتظار افزایش قیمت ارز نداریم.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوئد در پیامی نسبت به طرح برخی ادعا‌ها در رسانه‌های گروهی این کشور علیه ایران انتقاد کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت: مساله حصر اگر رفع شود نشانه مهمی برای مهربان شدن دلها و زمینه ای برای فعال شدن مردم خواهد بود.

وب‌گاه الف

در پی انتشار خبری مبنی بر کشته شدن یکی از اتباع ایرانی توسط پلیس سوئیس، مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه در دیدار با سفیر سوئیس، خواستار توضیح رسمی دولت سوئیس در این باره شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که طرح‌های کشورهای غربی برای منزوی کردن این کشور شکست خورده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: باکو اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را در کنفرانس مطبوعاتی مشترک دیروز با وزیر امور خارجه ارمنستان محکوم و رد کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: میانه‌روها در پی آن هستند تا با ایجاد توازنی در سیاست خارجی رفع تحریم‌ها را دنبال کنند. در واقع آنها به دنبال این هستند که هر چه زودتر کشور به حالت طبیعی خود بازگردد. آنها بر خلاف جریان مقابل‌شان از تحریم‌ها استقبال نخواهند کرد و به دنبال این نیستند که به زندگی مردم سختی‌هایی بیش از این را تحمیل کنند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

در پی کشته‌شدن یکی از اتباع ایرانی توسط پلیس سوئیس، سفیر این کشور در وزارت‌خارجه حضور یافت.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - موضوع اولویت روابط با همسایگان و کشورهای اسلامی، از جمله اصول اساسی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است که در جایگاه رسالت حرفه‌ای نظام دیپلماسی کشورمان، از اهمیت ویژه و بالایی برخوردار است.