شنبه 14 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه فرارو

معاون اجرایی رئیس جمهوری، گفت: شاخص رشد کشور امروز به بیش از 6 درصد رسیده، در حوزه نفت شاخص رشد به نزدیک 20 درصد رسیده است و امروز برای نفت کشور مشتری وجود داشته و هر آنچه که تولید می‌شود را به فروش می‌رسانیم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

قصد نداشتم که دیگر درباره سفرهای استانی آقای رییس‌جمهور چیزی بنویسم، چون بی‌فایده می‌دانستم ولی سخنان ایشان در بندرعباس موجب شد که توضیحاتی را بدهم.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

«دونالد ترامپ» رییس‌جمهور پیشین آمریکا، روز دوشنبه، در گفت‌وگویی مدعی شد که سیاست‌های او تهدید ایران در منطقه را خنثی کرده بود اما حالا، با وجود دولت بایدن، ایران به «قدرتی واقعی» تبدیل شده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، رئیس اندیشکده مطالعات انقلاب اسلامی طلوع مهر گفت: پروژه انقلاب اسلامی با عبور از «ظن الجاهلیه»، «حکم الجاهلیه»، «تبرج الجاهلیه» و «حمیه الجاهلیه» به دنبال تأسیس یک تمدن نوینی بر اساس منطق قرآن و ادبیات نهج‌البلاغه استوار است. چهل وپنج سال است که جاهلیت مدرن در آن سوی خندق اجتماع کرده‌اند و منتظر فرصتی برای عبور از گودال هستند، اما فهمیده‌اندکه در...

وب‌گاه الف

معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: رویکرد سیاست خارجی دولت سیزدهم مبتنی بر حل مساله، توجه به معیشت و اقتصاد ملی است و در تعاملات با همسایگان و کشورهای غیرهمسایه، بر حل مسائل و مشکلات کشور تمرکز دارد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس، گفت: مصوبه مجلس در بودجه 1403 در خصوص افزایش حقوق‌ها و تخصیص فوق‌العاده خاص کارمندان به شورای نگهبان و هیات عالی نظارت مجمع ارجاع شده است. عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس، گفت: مصوبه مجلس در بودجه 1403 در خصوص افزایش حقوق‌ها و تخصیص فوق‌العاده خاص کارمندان به شورای نگهبان و هیات عالی نظارت مجمع ارجاع شده است. لایحه بودجه 1403 در مجلس شورای اسلامی به تصویب...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رییس‌جمهور پیشین آمریکا در در اظهاراتی جدید گفت که سیاست‌های دولت جو بایدن در قبال ایران، آن را به قدرتی تازه در منطقه تبدیل کرده است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

نماینده ایران در سازمان ملل گفت: مستشاران نظامی ایرانی در سوریه به دعوت رسمی دولت این کشور برای مبارزه با تروریسم حضور دارند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

کارشناس منطقه گفت: آمریکا می‌خواهد صلحی نیم‌بند را در غزه ایجاد کنند و وضعیت را به شرایط نه جنگ و نه صلح پیش ببرد.

وب‌گاه الف

معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: رویکرد سیاست خارجی دولت سیزدهم مبتنی بر حل مساله، توجه به معیشت و اقتصاد ملی است و در تعاملات با همسایگان و کشورهای غیرهمسایه، بر حل مسائل و مشکلات کشور تمرکز دارد.

خبرگزاری تسنیم

رئیس اندیشکده مطالعات انقلاب اسلامی طلوع مهر گفت: پروژه انقلاب اسلامی با عبور از «ظن الجاهلیه»، «حکم الجاهلیه»، «تبرج الجاهلیه» و «حمیه الجاهلیه» به دنبال تأسیس یک تمدن نوینی بر اساس منطق قرآن و ادبیات نهج‌البلاغه استوار است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، با ادامه‌دار شدن جنگ در غزه، اختلاف میان سران صهیونیست نیز روز به روز گسترش می‌یابد و اخیرا نیز حملات کلامی سران اپوزیسیون اسرائیل علیه «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم افزایش یافته است. به نوشته روزنامه عبری‌زبان یدیعوت احارانوت، در این راستا «یائیر لاپید» نخست‌وزیر سابق و رهبر اپوزیسیون اسرائیل در سخنانی در جمع هم‌حزبی‌هایش گفته است...

وب‌گاه الف

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند کار دشواری است. بسته خبری تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

وب‌گاه الف

در حالی که نظریه‌پردازان روابط بین‌الملل از سال‌ها پیش بر افول قدرت سخت و نرم آمریکا در نظام بین‌الملل تاکید داشتند، ویلیام برنز، رئیس سازمان سیا با نوشتاری در مجله معتبر فارن افرز بر این نظریه‌ها صحه گذاشته و تایید کرده است ایالات متحده دیگر قدرت بلامنازع جهان نیست.

وب‌گاه خبر آنلاین

شواهد نشان می دهد که بی‌اعتمادی فزاینده سیاسی در کشور حتی امکان شکل گیری نوعی گفت و گوی ملی را هم منتفی ساخته است. مسائل متعدد اجتماعی حل‌نشده بر یکدیگر انباشت شده و بحران های مختلف را بازتولید می کنند. روشن است که با این حجم از معضلات در هم کلاف شده نمی توان به شکل گیری اجماعی ملی برای بهره گیری از تجارب جهانی جهت ورود به فرایند توسعه یافتگی امید داشت.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزیر خارجه سودان عصر امروز با رئیس جمهور اسلامی ایران دیدار کرد.