شنبه 14 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، وزرای خارجه ایران و پاکستان برای دومین بار ظرف روز‌های گذشته تلفنی کفت‌وگو کردند. در پاسخ به تماس تلفنی جلیل عباس جیلانی، وزیر امور‌خارجه پاکستان، حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه ضمن با اهمیت خواندن جایگاه پاکستان در سیاست خارجی و همسایگی جمهوری اسلامی ایران گفت: مناسب است محور همکاری‌های امنیتی و نظامی که در گذشته مورد توافق و تاکید مقامات دو...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «محمد عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست وزیر طالبان در مراسم فارغ‌التحصیلی شماری از دانش‌آموختگان یک مدرسه دینی در «ارگ» سیاست خارجی طالبان را موفق خواند و تأکید کرد کابل با کشور‌های همسایه، منطقه و جهان روابط حسنه دارد و نمایندگی‌های سیاسی افغانستان در 17 کشور باز است. وی افزود: اگرچه جهان به طور لفظی بیان نمی‌کند، اما آن‌ها در عمل آن امارت اسلامی...

وب‌گاه گسترش

کشتی‌آرای گفت: نرخ ارز نیز با توجه به رویدادهای سیاسی روند افزایشی داشت و در نتیجه آن قیمت طلا در بازار داخل روز شنبه به بالاترین سطح خود رسید. اما با اطلاعیه بانک مرکزی مبنی بر واگذاری سکه‌های بدون تاریخ به‌منظور کاهش حباب سکه و کنترل بازار، شاهد سیر نزولی قیمت‌ها بودیم.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسات هفته آینده و در دو نوبت صبح و عصر به بررسی جزییات لایحه بودجه 1403 می‌پردازند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

کنعانی با ابراز تأسف از صدور بیانیه اخیر وزرای خارجه اتحادیه عرب و مردود دانستن مفاد آن گفت: جمهوری اسلامی ایران در برخورد بازدارنده با منابع تهدید کننده امنیت ملی تردید نخواهد کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ما در شرایط حاضر در دو وضع قرار داریم: ابتدا در دوره ای هستیم که من نام آن را de construction می گذارم. یک چیزی ساخته شده، و به تدریج دارد de construct می شود. در این باره علائم بسیار زیادی وجود دارد که لزومی ندارد وارد جزئیات آن بشوم. حال این چیزی که دارد de construct می شود، باید چیزی به جایش re construct بشود. من تصورم این است که میان de construction و re construction یک دوره 15...

وب‌گاه خبر آنلاین

عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به حمله سپاه به مقر تروریست‌ها در اربیل و سوریه گفت: این گروه که در این مناطق پناه گرفته بودند بر اساس اطلاعات دقیق سپاه به داعش و موساد وابسته بودند. همچنین چندین بار از این محمل به امنیت کشور ما آسیب زده و تعرض کرده بودند. حق آنان حتی برخوردی محکم‌تر از این بود.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسات هفته آینده و در دو نوبت صبح و عصر به بررسی جزییات لایحه بودجه 1403 می‌پردازند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در نشست سالانه خبری خود که به بررسی دستاورد‌های سیاست خارجی مسکو اختصاص داشت، با اشاره به وضعیت افغانستان گفت: یک دولت بالفعل در افغانستان وجود دارد و اوضاع را کنترل می‌کند؛ درست است برخی از کانون‌های تنش و اعتراض در آنجا وجود دارد، اما طالبان قدرت واقعی دارند. وی افزود: ما با طالبان ارتباط منظم داریم، از جمله...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: چالش‌های اخیر در مناطق مختلف جهان، عملا نظم چند دهه اخیر جهان را به فروپاشی کشانده است.

خبرگزاری دانشجو

شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگارسیاسی خبرگزاری دانشجو گفت: در خصوص افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده در لایحه‌ی بودجه‌ی 1403 گفت: بودجه‌ای که دولت با رویکرد مالیاتی برای سال 1403 تنظیم کرده است برای اقتصادی مناسب است که یک اقتصاد باثبات پایدار و به دور از تکانه‌های تورمی باشد. وی بیان کرد: باید این شیوه‌ی مالیات‌ستانی را و همچنین...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

الهیان گفت: نسبت مردان و زنان در مجلس از لحاظ کمی مناسب نیست و باید حضور زنان تقویت شود البته این امر به فرهنگ نخبگان و عموم جامعه بازمی‌گردد.

وب‌گاه مشرق نیوز

سال 88 آقای مهندس موسوی ادعای تقلب کرد و هیچ نسبت ساختاری هم با اصلاحات ندارد. نامزد اصلاح‌طلبان سیدمحمد خاتمی بود. خاطرتان هست و اگر شک دارید می‌توانیم تاریخ را بازگردانیم.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مدیرکل جنوب آسیا وزارت خارجه گفت: مقامات عالی ایران و پاکستان می‌دانند که از تنش موجود بین دو کشور همسایه فقط تروریست‌ها و دشمنان بهره می‌برند.

وب‌گاه 55 آنلاین

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم در پاسخ به اینکه باتوجه به روابط حسنه ایران و پاکستان، جمهوری اسلامی با چه توجیهی به این کشور حمله کرد، به دیده‌بان ایران گفت: «واقعیت امر این است که من از حمله موشکی و پهپادی ایران به خاک پاکستان تعجب کردم و شوکه شدم چراکه این اقدام در زمان مناسبی صورت نگرفت.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره حوادث اخیر در مرز پاکستان بیانیه‌ای صادر کرد.