شنبه 14 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: ویوک راماسوامی در پی کسب نتایج مایوس کننده در مرحله اول انتخابات مقدماتی حزب جمهوریخواه که در ایالت آیووا برگزار شد، کناره‌گیری خود را از این رقابت اعلام کرد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

حشمت الله فلاحت پیشه رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم به حوادث اخیر خاورمیانه واکنش نشان داد. حشمت الله فلاحت پیشه به حوادث اخیر خاورمیانه واکنش نشان داد. حشمت الله فلاحت پیشه رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم نوشت: جنگی پیش روست که از لحاظ دامنه، بعد از جنگ‌های جهانی بی سابقه است. بعد از ده‌ها سفر بی نتیجه مقامات آمریکایی به منطقه، عملی‌ترین راه حل بازگشت به...

وب‌گاه خبر آنلاین

نماینده یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام شب گذشته سپاه پاسدران نشان داد که امنیت در مرزهای جمهوری اسلامی ایران مهم ترین دغدغه و اولویت نیروهای مسلح ما است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

در نقطه مقابل ایران نیز سیاست منطقه‌ای‌اش را در راستای تغییر وضع موجود تلقی نمی‌کند و نفوذ گسترده منطقه‌ای ایجاب می‌کند از قواعد سیاست حفظ وضع موجود پیروی کند که این دغدغه به هیچ عنوان با جنگ بزرگ منطقه‌ای هماهنگ نیست؛ چراکه معمولا جنگ‌های بزرگ موجد تغییرات بزرگ در موازنه نیرو‌ها و قدرت در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی هستند. هادی خسرو شاهین در دنیای اقتصاد نوشت: «سیاست خارجی دولت بایدن...

وب‌گاه خبر آنلاین

فلاحت پیشه نماینده مجلس دهم در توئیتی نوشت: جنگی پیش روست که از لحاظ دامنه، بعد از جنگ های جهانی بی سابقه است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

«سیاست خارجی دولت بایدن و حتی آمریکا در خاورمیانه شکست خورده است.» آیا این یک گزاره شعاری و از جنس پروپاگانداست؟ چقدر می‌توان این گزاره را جدی گرفت؟ و در صورت اقامه استدلال‌های متقن برای این ادعا پیامدهای چنین شکستی برای منطقه ما چیست؟ آیا همان‌طور که برخی تحلیلگران اعتقاد دارند خاورمیانه وارد جنگ گسترده منطقه‌ای می‌شود؟ این دو جمله از مشاور امینت ملی بایدن را در نظر بگیرید: «منطقه...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی گفت: مشارکت حداکثری مردم به عنوان سرمایه اجتماعی در انتخابات سبب سرعت بخشیدن رشد و توسعه شده و در حوزه سیاست خارجی هم دست مسوولان نظام را برای دفاع از منافع کشور بازتر می‌کند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

باز هم بانک مرکزی برای کاهش قیمت طلا و سکه در بازار تصمیمی گرفت که خود باعث شوک ناگهانی به بازار می شود. باز هم بانک مرکزی برای کاهش قیمت طلا و سکه در بازار تصمیمی گرفت که خود باعث شوک ناگهانی به بازار می شود. به گزارش عرشه آنلاین؛ قرار است بانک مرکزی برای کاهش قیمت سکه و طلا، اقدام به توزیع سکه کند.

وب‌گاه خبر آنلاین

هم میهن نوشت: قرار است بانک مرکزی برای کاهش قیمت سکه و طلا، اقدام به توزیع سکه کند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، این تحلیل را وبسایت BBC فارسی منتشر کرده و نوشت: حالا دیگر جنگ غزه، تنها یک درگیری نظامی محدود به اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها نیست. نه تنها منافع غرب در کشور‌هایی مانند عراق و سوریه به چالش کشیده شده، بلکه بعد از مدت‌ها پای کشوری مانند بریتانیا نیز به حملات نظامی در خاورمیانه باز شده است. این در حالی است که جلوگیری از گسترش دامنه درگیری‌های جنگ غزه،...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس بامداد روز سه شنبه اعلام کرد که گزارشی مبنی بر وقوع یک حادثه در جنوب دریای سرخ دریافت کرده‌است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

نماینده ایران در سازمان ملل گفت: هرگونه تلاش برای نسبت دادن اقدامات اخیر در دریای سرخ به ایران صرفا انحراف از واقعیت میدانی در یمن و غزه است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: ایالات متحده به واسطه مولفه های متعدد دیگر قدرت مسلط و هژمون جهان نیست، در شرایط کنونی بازیگرانی که ناظران از آنها تحت عنوان قدرت های میانی یاد می کنند، با استفاده از فرصت پیش آمده تلاش دارند تا با «نه» گفتن به رویکرد های واشنگتن، چهره ای مستقل تر از خود ترسیم کنند.

وب‌گاه عصر ایران

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: در جریان برجام، روس ها بیشترین کارشکنی را کردند، زیرا خواستند ما درگیر تحریم و مشکلات بسیار شویم که چاره‌ای جز ارتباط با آن‌ها نداشته باشیم و هر آنچه می‌خواهند را به ما تحمیل کنند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزرای خارجه ایران و روسیه بر اهمیت نهایی کردن معاهده همکاری‌های جامع و راهبردی دو کشور تاکید کردند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آن‌هایی که شریک جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین شده‌اند، رسواتر از آن هستند که بتوانند علیه ایران سیاه‌نمایی کنند.