شنبه 14 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه الف

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که اقدام پاکستان مصرف داخلی دارد، گفت: مسائل مرزی بین دو کشور ایران و پاکستان یک مسئله طبیعی و همیشگی است و هیچگاه این مسائل منجر به جنگ بین دو کشور نخواهد شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: نمایندگان پارلمان اروپا روز پنجشنبه، پس از گذشت بیش از سه ماه از آغاز جنگ در غزه قطعنامه‌ای را در حمایت از آتش‌بس دائمی در غزه صادر کردند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

نمایندگان پارلمان اروپا روز پنجشنبه، پس از گذشت بیش از سه ماه از آغاز جنگ در غزه و شهادت افزون بر 24 هزار فلسطینی، قطعنامه‌ای را در حمایت از آتش‌بس دائمی در غزه صادر کردند.

وب‌گاه مشرق نیوز

گزارش کمیسیون تلفیق در رابطه با لایحه بودجه سال 1403 کشور در دستور کار هفته آینده مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: نظرسنجی ها پیش از برگزاری کارزار رقابت های مقدماتی در آیووا نشان داد که سیاست خارجی برای آمریکایی ها در اولویت قرار دارد؛ بالاخص در شرایطی که جنگ روسیه و اوکراین و اسرائیل علیه غزه جریان دارد. در چنین شرایطی مواضع نامزدهای جمهوری خواه زمینه ساز شکاف در صفوف آنها شده است

وب‌گاه فرارو

فقر در کشورهای مختلف چهره های مختلفی دارد، گاهی این فقر اقتصادی است و گاه فرهنگی و سیاسی، اما در حوزه فقر اقتصادی، فقر مطلق به شرایطی اطلاق می شود که فرد، درآمد خود را با مقدار مورد نیاز برای رفع نیازهای اولیه شخصی مانند غذا، پوشاک و سرپناه مقایسه می‌کند. فقر نسبی نیز، زمانی اندازه گیری می شود که یک فرد نتواند حداقل سطح استانداردهای زندگی را در مقایسه با دیگران و در همان زمان و مکان...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزیر امور خارجه ایران گفت که در دیدار با همتای انگلیسی در داووس بر توقف حمایت از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین تأکید کرده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

عباس زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مچلس با اعلام اینکه ایران به تروریستها در کشورش راه نمی دهد، تاکید کرد که پاکستان بدون ارائه سند به تمامیت ارضی ما تعرض کرده و حتما هزینه سنگینی برای این بی تدبیری خواهد داد.

وب‌گاه مشرق نیوز

وزیر امور خارجه ایران گفت: در گفت و گو با دیوید کامرون تصریح کردم آمریکا و انگلستان حق ندارند امنیت منطقه را به نفع نتانیاهو به گروگان بگیرند!

وب‌گاه خبر آنلاین

عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به ادعای پاکستان درباره گروهک سرماچار گفت: من این قضیه را قبول نمی‌کنم چرا که ما هیچگاه مرکز تروریسم نبودیم. آنقدر روابط ما با پاکستانی‌ها عمیق است که هر مشکلی تا به الآن داشتند؛ در مذاکرات مقامات این کشور با ما در مجلس ایران یا در اسلام آباد، در فضای بسیار مناسب بوده است. اگر پاکستانی‌ها ادعا می‌کنند مستندات خود را تحویل مقامات امنیتی ما بدهند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزرای خارجه ایران و ترکیه در گفت‌وگویی تلفنی درباره تحولات اخیر در منطقه و همچنین سفر رئیس جمهور کشورمان به آنکارا رایزنی کردند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس جمهوری پاکستان با اشاره به اهمیت روابط برادرانه این کشور با جمهوری اسلامی ایران، بر لزوم بکارگیری دیپلماسی و مذاکرات برای رسیدگی به چالش‌های مشترک تاکید کرد.

وب‌گاه عصر ایران

شهریار حیدری عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت یکشنبه هفته آینده با دعوت از مسئولان امنیتی و نظامی و اطلاعاتی، ابعاد اقدام پاکستان علیه کشورمان بررسی می‌شود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سخنگوی وزارت امور خارجه حمله انجام شده توسط پاکستان به نقطه‌ای در منطقه مرزی جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

رویداد 24 نوشت: فداحسین مالکی در واکنش به بیانیه دولت پاکستان پس از حمله به روستای مرزی در ایران گفت: چیزی به نام سرماچار وجود ندارد.